امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
09/19 1392

ایران و جهان- شاخص بورس با افزایش 651وادحدی در معاملات امروز در آستانه فتح قله 86هزار واحدی قرار گرفت. این در حالی است که مرد شماره یک  اقتصاد در گفتگویی تلویزیونی شب گذشته به افزایش سرمایه بانک ها از محل ذخیره ارزی و تمایل خارجی ها برای خرید شرکت های بیمه ، بانک و مشارکت در پر�?ه های زیربنایی کشور خبر داد. طیب نیا گفت: توافق‌های چشمگیری برای استفاده از منابع مالی خارجی در حد چندین میلیارد دلار انجام شده است. سخنان مثبت وزیر اقتصاد در این حوزه بارقه امیدی را برای سرمایه گذاران در بازار سرمایه به همراه داشت. به نظر می رسد که رفتار بازیگران بازار در معاملات امروز واکنش به این امر بود.
به گزارش ایران و جهان، علیرضا عسگری مارانی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ملی ایران در خصوص بازار امروز به ایران و جهان می گوید: به نظر می رسد که بازار در حال افزایش P/E است . وی ادامه می دهد: کاهش ریسک سیستماتیک در بازار مشهود است که می توان آن را متاثر از سخنان وزیر اقتصاد در گفتگوی شب گذشته عنوان کرد یا آن را از مصادیق دیگری نظیر عوامل سیاسی، داخلی و خارجی دانست.
وی ابراز داشت: از سوی دیگر بحث هدفمندی یارانه ها که به گفته دولت، در بودجه لحاظ نمی شود و در قانون دیگری گنجانده خواهد شد، نکته مهم و تاثیرگذاری بر بازار سرمایه است. این کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص رفتار بانکی های بورس معتقد است: تغییر رویه نگاه بانک مرکزی به بانک ها، تاثیر به سزایی بر گروه بانکی های بورس داشته است. احساس می شود که خریداران سهام بانکی ها نگاه مثبتی بر این گروه دارند. 
وی در خصوص خودرویی ها گفت: این گروه اگر با ظرفیت بالاتری تولید کند، علاوه بر روند صعودی قیمت سهام می تواند زیان ها را هم پوشش و به سوددهی برسد. مارانی خاطرنشان کرد: سهامداران باید صبورتر رفتار کنند و در نظر داشته باشند که بازار بزرگتر شده و آن ها باید با صبر بیشتری رفتار کنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود