امروز: شنبه، 15 اردیبهشت 1403
06/17 1393

ایران و جهان- بازار سرمایه در حالی امروز اندکی از واحدهای منفی را جبران کرد که به گفته کارشناسان خبر  خاصی در حوزه کلان اقتصادی و بورس رخ نداده است. در روزهای اخیر ثبت واحدهای منفی شاخص در پایان معاملات مشاهده شد، کاهش هایی که به گفته فعالان بازار، حاصل عملکرد ناموفق دولت در حوزه اقتصاد بوده است.

علیرضا عسگری مارانی در گفتگویی با تأکید بر اینکه عملکرد ناموفق دولت در حوزه اقتصاد، مهمترین عامل ریزش شاخص بازار سرمایه طی ماه‌های گذشته است، گفت: دولت باید هر چه زودتر قوانین دست و پاگیر را حذف و از صنایع مهم پیشرو کشور حمایت کند.

به گزارش ایران و جهان، در معاملات امروز شاخص توانست 149واحد را جبران کرده و به محدوده 71هزار و 815 واحد بازگردد در واقع شاخص امروز به موقعیت دو روز قبل بازگشت.

جعفر جولا تحلیگر بازار سرمایه می گوید: در شش ماهه ابتدای امسال که در روزهای پایانی آن قرار داریم، بازار سرمایه بیشتر نزولی بوده و از ابتدای امسال تا امروز حدود 7هزار و 198 واحد ریزش داشته است.

وی در ارزیابی بازار امروز می گوید: بازار در روزهای اخیر روند منفی داشته و قیمت سهام اکثر شرکت ها اصلاح قابل توجهی داشته اند، در نتیجه بازار امروز با حجم کم معاملات تغییر روند داد. در صورتی که این تغییر روند با حجم بالای معاملات همراه شود، نشان می دهد که نقدینگی جدید وارد بازار شده است.

این تحلیلگر به تهدید عمده بازار سرمایه اشاره کرده و می گوید: در حال حاضر، حضور کمرنگ حقوقی هایی است که روند بازار را شکل می دهند، به نظر می رسد که این حقوقی ها تمایلی به حضور پررنگ تر در بازار ندارند و این مهم عمده ترین تهدید برای بازار سرمایه محسوب می شود.

قیمت اکثر سهام به کف حمایتی رسیده است 
 مرتضی رضازاده تحلیگر بازار سرمایه، رسیدن قیمت سهام اکثر شرکت ها به کف قیمتی را عامل اصلی تغییر روند امروز بازار عنوان می کند وی معتقد است: قیمت اکثر سهام به کف حمایتی رسیده است و باعث شده تقاضا افزایش یابد.

وی پیش بینی می کند که این شرایط تاپایان هفته تداوم داشته باشد و در صورتیکه اخبار مثبتی که فعالان در انتظار آن هستند، به بازار برسد، روند صعودی امروز سرعت خواهد گرفت. اما اگر شرایط کنونی ادامه یابد و اخباری که موجب تداوم مثبت بودن شاخص و صعود آن است، به بازار نرسد، پیش بینی می شود که پس چند روز بازار به شرایط قبل یعنی معاملات منفی متعادل، بازخواهد گشت.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود