امروز: دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
01/31 1393

مریم الله یار- بازار پول پس از جلسه وزیر اقتصاد به مدد بازار سرمایه برخواست و شاخص در نتیجه مثبت شدن نماد معاملاتی اکثر شرکت ها، به مدار 74هزارواحدی بازگشت.
گفته می شود رقمی که قرار است در قالب تقویت و حمایت از بورس توسط بانک ها و بیمه ای ها به بازار سرمایه تزریق شود، بیش از 5هزار میلیارد تومان است. چراکه شنیده ها حاکی از آن است که بانک های دولتی و خصوصی دیگری نیز به این جمع اضافه خواهند شد.


شنیده می شود که بانک ها و بیمه ای ها قرار است که 35درصد از نقدینگی را به صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه، اختصاص داده و مابقی را در بازار وارد کنند.
علیرضا عسگری مارانی ضمن تشکر از حمایت و تلاش وزیر اقتصاد و معاون اقتصادی ایشان، جلسه روز گذشته را مثبت ارزیابی کرده و به ایران و جهان می گوید: نتایج این تصمیمات را می توان در روزهای آتی در بازار سرمایه مشاهده کرد.


اما شایعات بسیاری در تالار حافظ مبنی بر عدم حمایت از سهامداران خرد وجود دارد که این کارشناس ارشد بازار در خصوص شائبه و شایعات بازار می گوید: این گلایه ها همیشه در بازار سرمایه وجود داشته و بازیگران بازار باید در نظر بگیرند که مدیران ارشد اقتصاد و بازار سرمایه از حساسیت ها مطلع بوده و به طور دائم به دنبال راهکار مناسب برای حل آن و حمایت از منافع سهامداران هستند.


مارانی ابراز داشت: هدف بزرگ این است که مردم به سهامی که حجم بازار و شناور آزاد بالا همچنین ریسک حداقلی دارند، مانند پتروشیمی ها، سرمایه گذاری ها، بانک و بیمه ها، سنگ آهنی و فولادی‌ها وارد شوند.
مدیر عامل سرمایه گذاری ملی ایران روند شاخص را در روزهای آتی صعودی پیش بینی کرده و خاطر نشان می کند: تنظیم حرکتی بازارها باید با بازار سرمایه هماهنگ باشد که افراد حضور پایدارتری در آن داشته باشند. بدیهی است در صورتی که نرخ سود بانک ها و دلار نشانه های مثبت نداشته باشند، رشد بازار سرمایه بهتر خواهد شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود