امروز: پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
11/20 1392

ایران و جهان- ریزش های مکرر شاخص امروز نیز متاثر از تصمیمات مجلسی ها ادامه یافت اما در غیاب شرکت های پتروشیمی اندکی از شدت کاهش های شاخص کاسته شد. به گفته کارشناسان چشم امید بازار به شورای نگهبان است که واقع بینانه‌تر به نرخ خوراک پتروشیمی ها نگاه کند. بالا ر فتن نرخ خوراک پتروشیمی ها در راستای اهدافی چون جذب سرمایه گذاران خارجی نگنجیده بلکه سرمایه های داخلی را نیز فراری می دهد.
بهروز شهدایی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایران و جهان رفتار بازار سرمایه را هیجانی ارزیابی کرده و می گوید: بازیگران اعتماد به بازار سرمایه را از دست داده اند به طوریکه با شناسایی ضرر از سهام خارج می شوند.
وی ادامه می دهد: امید می رود که بازار عاقلانه تر در معاملات روزهای آتی رفتار کرده و کف قیمتی سهام را حس کرده باشد، چراکه در ریزش های اخیر، قیمت بسیاری از سهام برای خرید ارزنده شده و فرصت خرید مناسبی محسوب می شوند. 
وی به افزایش نرخ خوراک پتروشیمی اشاره کرده و می گوید: بالا بردن نرخ خوراک پتروشیمی ها گرچه در بودجه درآمدزا محسوب می شود، اما نباید تنها سال 93 را لحاظ کرد باید در نظر داشت که جذب سرمایه گذار خارجی که همواره سیگنال مثبتی برای بازار محسوب می شود، می تواند تحت الشعاع این تصمیمات قرار گیرد.
این کارشناس بازار سرمایه یادآور می شود: صنایع پتروشیمی، معدنی، فولادی و خودرویی ها بزرگان بورسی محسوب می شوند و متاثر شدن آنها با چنین تصمیماتی، دامنه گسترده ای از فعالان بازار و به تبع آن شاخص بورس را دربرمی گیرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود