امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
12/7 1392

ایران و جهان- شایعات تغییر حاکمیت هیات مدیره داده پردازی ایران، پس از ورود حقوقی های جدید و خروج تدریجی ملی انفورماتیک در فضای تالار شیشه ای قوت گرفته است.
شایعات تغییر حاکمیت هیات مدیره داده پردازی ایران، پس از ورود حقوقی های جدید و خروج تدریجی ملی انفورماتیک که پیش از این به عنوان سهامدار عمده حقوقی و رییس هیات مدیره این شرکت، از آن یاد می شد؛ در فضای تالار شیشه ای قوت گرفته است.
ملی انفورماتیک سهامدار حقوقی و رئیس هیات مدیره این شرکت، چندی است که درحال خروج تدریجی از سهام مداران است. مالکیت ملی انفورماتیک در حال حاضر به درصدی رسیده که گمان آن می رود که حاکمیت کرسی مدیریت را از دست بدهد.
مجتمع اقتصادی کمیته امداد سهامدار حقوقی جدیدی است که او هم چندی است به سهام داده پردازی ایران ورود کرده و درصدد احراز کرسی مدیریت در هیات مدیره مداران است.
شنیده ها حاکی از آن است که چندی پیش مجتمع اقتصادی کمیته امداد در نامه ای به داده پردازی، خواستار برگزاری مجمع فوق العاده برای تغییر در هیات مدیره بود. در حال حاضر میزان سهام کمیته امداد به حدی است که می تواند درخصوص حاکمیت هیات مدیره داده‌پردازی ایران اظهار نظر کند در نتیجه حاکمیت ملی انفورماتیک در هیات مدیره این شرکت در معرض تصمیم گیری حقوقی های جدید قرار گرفته است. به نظر می‌رسد مالیکت حق تقدم های استفاده نشده نقش تعیین کننده ای در سرنوشت هیات مدیره این شرکت دارد.
روز گذشته قرار بود که داده پردازی ایران، حق تقدم های سرنوشت ساز را به بازار عرضه کند که به نظر می‌رسد، دست نگه داشت. نکته اینکه قیمت اولیه حق تقدم ها رقابت میان حقوقی های این سهم را شدت خواهد داد. تا زمان تنظیم این گزارش، حق تقدم های مذکور هنوز کشف قیمت نشده این درحالی است که بانک سامان و رفاه نیز دو حقوقی جدیدی هستند که به تازگی به جمع حقوقی های مداران اضافه شده و خواهان خرید حق تقدم‌ها به صورت بلوک مدیریتی هستند.
یادآور می شود که داده پردازی ایران، سود هر سهم را برای سال مالی 92 مبلغ 235ریال پیش بینی کرده و این پیش بینی را در سال مالی 93 به 172ریال کاهش داده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود