امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
12/20 1392

ایران و جهان- 
مشاور عالی مالک 35درصدی سهام داده پردازی ایران از افزایش چند برابری سود هر سهم این شرکت خبر می‌دهد.
عباس دهقانی مشاور عالی مجتمع اقتصادی امام خمینی (سهامدار حقوقی داده پردازی ایران) از سود چند برابری هر سهم داده پردازی ایران، خبر می دهد. وی تحقق این مهم را منوط به تغییر مدیریت کنونی دانسته و اذعان می‌دارد در صورتی که مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی نقش حاکمیتی در این شرکت را محقق کند، به طور قطع EPS کنونی را چند برابر خواهیم کرد. وی با اشاره به تلاش مجتمع اقتصادی برای ورود حاکمیتی به این سهم، توضیح می دهد: سیاست مجتمع اقتصادی امام خمینی، داشتن حداقل یک کرسی و حداکثر دوکرسی مدیریتی در داده پردازی ایران است.
مشاور عالی مالک 35درصدی مداران یادآور می شود: با تغییر مدیریت، این شرکت می تواند سودهایی بیشتر از پیش بینی ها را محقق سازد. مجتمع اقتصادی توانایی افزایش چند برابری EPS نسبت به سود 17تومانی پیش بینی شده را دارد.
دهقانی ادامه می دهد: بودجه ای که دولت برای صنعت آی تی در نظر گرفته، ارقام قابل توجهی است که مجتمع اقتصادی کمیته امداد می تواند با استفاده از ارتباطات خود در این پرو�?ه ها ورود کند و از این حیث درآمد قابل توجهی را نصیب داده پردازی کرده و EPS را افزایش چند برابری بدهد.

وی با اشاره به شرایط کنونی سهام و حق تقدم های "مداران" می گوید: اگر سهامداران حقوقی و حقیقی با ما همراه شوند، به طور قطع سرنوشت سهام این شرکت، به گونه دیگری رقم خواهد خورد.
وی در خصوص مجمع فوق العاده داده پردازی که قرار است در فروردین سال آینده برگزار شود به ایران و جهان می گوید: برگزاری مجمع مذکور پیش از این درخواست شده بود که در نهایت برگزاری آن به سال آینده موکول شد. مجتمع در زمانی که درصد مالکیتی بیش از 20درصد از داده پردازی را اخذ کرد، درخواست برگزاری این مجمع را مطرح کرده بود.
مداران در پیش بینی بودجه 93 فروش را مبلغ یک هزار و 5میلیارد و 63میلیون ریال برآورد کرده که این رقم نسبت به سال مالی جاری به میزان 10درصد کاهش دارد. این درحالی است که بهای تمام شده این شرکت مبلغ 720میلیارد و 339میلیون ریال درنظر گرفته شده است.
گفتنی است داده پردازی ایران سود هر سهم برای 93 مبلغ 172ریال پیش بینی کرده بود که کاهش 27 نسبت به سال مالی جاری نشان می دهد.
این درحالی است که چندی پیش ایران و جهان، در خبری از اختلاف نظر میان حقوقی های داده پردازی ایران خبر داده بود. به نظر می‌رسد که مجتمع اقتصادی امام برنامه های مدونی برای حضور در هیات مدیره داده‌پردازی ایران دارد. از سوی دیگر شنیده شده که سهامدار عمده سابق نیز برای حفظ موقعیت از تمام توان خود استفاده می کند.
برگزاری مجمع فوق العاده "مداران" درحالی برگزار خواهد شد که سال مالی این شرکت منتهی به اسفند بوده و این شرکت باید به زودی مجمع عمومی عادی سالیانه را نیز برگزار کند. شنیده می‌شود که اختلاف نظر میان حقوقی ها، علت اصلی برگزاری مجمع فوق العاده مذکور است. با در نظر گرفتن درصد مالکیت مجتمع اقتصادی امام خمینی به نظر می‌رسد که این حقوقی به زودی در میان اعضای هیات مدیره داده پردازی ایران، حاضر شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود