امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
12/27 1392

ایران و جهان- زمان برای عرضه حق تقدم های استفاده نشده داده پردازی ایران ر  حال پایان یافتن است و حقوقی ها برای افزایش درصد مالکیت در این شرکت، رقابت نفس گیری را پیش رو دارند.

زمزمه تمدید حق تقدم های داده پردازی ایران از گوشه و کنار تالار شیشه ای به گوش می رسد. شنیده می شود که شرکت داده پردازی در نامه ای به بورس خواستار تمدید مهلت ارائه حق تقدم ها شده. در حال حاضر این مهلت تا 6فروردین سال 93 است.
یاد آور می شود که در روزهای اخیر رقابت برای تملک این تقدم ها میان حقوقی ها منجر به افزایش تقاضا و ایجاد صف خرید شده است.
گفتنی است چند روز گذشته نیز خرید 70میلیون مجتمع اقتصادی امام، توسط سازمان بورس ابطال شده بود. ماجرای ابطال این معامله از این قرار بود که فروش حق تقدم از یک کد معاملاتی مازاد بر 5درصد کل سرمایه شرکت داده پردازی بوده که موجب ابطال این معامله شد.
خاطرنشان می شود که زمان باقی مانده برای عرضه و خرید حق تقدم های مذکور با توجه به تعطیلی های سال جدید، نگرانی سهامداران خرد را پس از آسیب هایی که از رقابت حقوقی ها متحمل شدند را بیشتر کرده است.
از سوی دیگر ملی انفورماتیک به عنوان سهامدار عمده متعهد به خرید حق تقدم های استفاده نشده در روزهای پایانی مهلت قانونی است.
این درحالی است که مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی که به تازگی در صنعت آی تی ورود کرده، با افزایش درصد مالکیت سهام در داده پردازی ایران، خواستار برگزاری مجمع فوق العاده برای تغییر هیات مدیره شده است. این مجمع قرار است که در 27فروردین ماه برگزار شود و قرار است که مجتمع اقتصادی کمیته امداد کرسی مدیریتی را به موجب درصد مالکیت سهام خود، تصاحب کند.
شنیده ها حاکی از آن است که ملی انفورماتیک، در نشستی از سهامدار حقوقی جدید (مجتمع کمیته امداد امام خمینی) دعوت کرده و خواستار لغو مجمع فوق العاده 27فروردین شده است. گفته می شود که کمیته امداد در تلاش برای کسب کرسی های بیشتر در هیات مدیره داده پردازی است. این درحالی است که در شرایط فعلی یا تمدید مهلت حق تقدم ها، حضور سهامدار جدید حقوقی در میان هیات مدیره داده پردازی قطعی است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود