امروز: شنبه، 15 اردیبهشت 1403
06/18 1393

ایران و جهان- امیر حمزه مالمیر از اخراج یک شرکت دیگر از بورس و قرار گرفتن یک شرکت دیگر در آستانه اخراج، به ایران و جهان خبر داد.

به گزارش ایران و جهان، شرکت پتروشیمی اصفهان که از تیرماه 91 نماد معاملاتی اش متوقف است، با موافقت هیات پذیرش برای اخراج از بورس مواجه شد. امیرحمزه مالمیر، معاون امور ناشران و اعضای بورس در گفتگو با ایران و جهان در خصوص اخراج پتروشیمی اصفهان از بورس می گوید: هیات پذیرش بورس، با توجه به نوع اظهار نظر حسابرس نسبت به صورت های مالی شرکت پتروشیمی اصفهان با لغو پذیرش این شرکت از بورس موافقت کرده است. وی ادامه داد: این شرکت 10 روز مهلت دارد تا در خصوص این رای به هیات مدیره سازمان بورس اعتراض کند. 

معاون امور ناشران و اعضای بورس گفت: در صورتی که بورس اعتراض شرکت پتروشیمی اصفهان را در مهلت مقرر دریافت کند، این اعتراض بررسی شده و در نهایت اظهار نظر قطعی اعلام می شود و در صورتی که در این مدت، این شرکت اعتراضی نکند، پس از این مدت از بورس اخراج و به بازار پایه فرابورس منتقل خواهد شد.

وی افزود: باید در نظر داشت که شرکت پتروشیمی اصفهان به لحاظ بنیادی مشکل خاصی ندارد اما با توجه به مشکل سهامداری به این شرایط دچار شده است. 
لازم به اشاره است براساس اطلاعات موجود درسایت TSETMC.COM سهامداران شرکت پتروشیمی اصفهان به شرح جدول ذیل است: مالمیر در خصوص شرکتی که در آستانه لغو پذیرش قرار دارد، گفت: به شرکت کف نیز مهلت یک ماهه داده شده که توضیحات خواسته شده در خصوص عدم رعایت مقررات را به بورس بدهد. وی ادامه داد: عمده این توضیحات در خصوص نحوه اطلاع رسانی شرکت، عدم نقدشوندگی و توقف طولانی نماد معاملاتی شرکت است. اگر شرکت بتواند در مهلت مقرر شده توضیحات خواسته شده را ارائه کند، هیات پذیرش در خصوص لغو یا عدم لغو پذیرش آن تصمیم گیری می کند.

لازم به ذکر است که شرکت کف در اسفند 92 برای ارائه اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 93 متوقف شده است.

این مقام در خصوص دیگر نمادهایی که طولانی متوقف هستند گفت: دیگر نمادهایی که با توقف طولانی همراه بودند نیز درحال بررسی هستند، تلاش می کنیم که این نمادها به زودی به بازار بازگردند اما در صورتی که احساس شود این نمادها، قابلیت بازگشت به بورس ندارند، پیشنهاد حذف آن ها به هیات پذیرش داده خواهد شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود