امروز: یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
03/3 1394

گروه تالار- 6 شرکت در طبقه بندی جدید بورس به بازارهای بالاتر ارقا یافتند.

درحالیکه هنوز از شرکت هایی که در تابلو و بازارهای بورسی تنزل می یابند، خبری نیست، 6 شرکت در جدیدترین طبقه بندی شرکت ها در تابلوها و بازارهای بورس ارتقا یافتند

امیر حمزه مالمیر معاون امور ناشران و اعضای بورس در گفتگو با ایران و جهان از تصویب دستورالعمل پذیرش شرکت های بورسی در هیات مدیره شرکت بورس خبر می دهد و می گوید: این دستورالعمل برای تصویب در هیات مدیره به سازمان بورس ارسال شده است.

با ارتقا یافتن 6 شرکت در طبقه بندی بورس، باید دید شرکت های تنزلی کی معرفی می شوند. مالمیر در این خصوص می گوید: با تصویب دستورالعمل هیات پذیرش در هیات مدیره سازمان بورس، در خصوص تنزل یافته های بورسی تصمیم گیری خواهد شد.

شنیده می شود که شرکت های صنعتی بهشهر، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران و سرمایه گذاری خوارزمی از تابلو فرعی بازار اول به تابلو اصلی بازار اول راه یافتند. همچنین شرکت ها سرمایه گذاری دارویی تامین، زامیاد و شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی نیز از بازار دوم به تابلو فرعی بازار اول صعود کرده اند.

با گذشت سه ماه در سال جدید هیات پذیرش در خصوص پذیرش شرکت های جدید به بورس جلسه ای نداشته است. در این خصوص از مالمیر پرسیدیم. وی می گوید: در تلاش برای وارد کردن صنایع جدید و پرپتانسیل به بازار هستیم که مورد استقبال بازار هستند.

گفته می شود که بورس در حال حاضر برای ورود برخی شرکت هایی که در صنعت لیزینگ، پتروشیمی و سیمان فعالیت می کند در تلاش است. همچنین شنیده می شود که بورس برای ورود 2 شرکت ملی حفاری ایران، پالایش نفت آبادان که هر دو اصل 44 هستند، نیز در حال رایزنی با سازمان خصوصی سازی است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود