امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
10/9 1393

گروه تالار- آیا بورس توانمندی تفویض و تفکیک های جدید اختیارات را دارد یا نیاز به ایجاد  ساختار جدیدی حس می شود؟ این سوالی است که پس از صحبت های محمد فطانت فرد در دیدار سرزده از بورس، در میان اهالی بازار سرمایه شکل گرفت.

محمد فطانت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در بازدیدی سرزده از بورس در جمع مدیران ارشد بازارسرمایه از تفویض اختیار به شرکت بورس سخن گفت. حال برای اجرایی شدن اولین تصمیم رئیس جدید سازمان، قرار بر این شد که کمیته ای برای بررسی اقداماتی که سازمان بورس انجام می دهد و می تواند به سایر بورس ها منتقل شود، تشکیل شود.

امیرحمزه مالمیر، معاون ناشران و اعضاء بورس اوراق بهادار تهران در گفتگو با ایران و جهان به بررسی های صورت گرفته و در حال انجام در بورس اشاره کرد و گفت: در حال بررسی این مهم هستیم که چه وظایفی قابلیت انتقال به بورس را دارد. البته این بررسی از سوی سازمان بورس نیز انجام خواهد شد.

مالمیر افزود: در واقع بازنگری در تمام بخش ها از جمله آی تی، تخلفات، ناشران، پذیرش، افزایش سرمایه، اعضا و سایر بخش ها صورت می گیرد و در هفته های آتی نتیجه این بررسی در بورس مشخص می شود.

وی در پاسخ به ایران و جهان در خصوص اینکه آیا بورس توانمندی اجرای اختیارات جدید را دارد، ابراز داشت: در قدم اول باید مشخص شود که چه وظایفی تفویض می شود، در قدم بعدی به طور مثال اگر قرار باشد که کل مجموعه ناشران به بورس منتقل شود، قطعا نیاز به ساختارهای جدیدی است و باید ظرفیت های جدید ایجاد شود که مستلزم زمان خواهد بود.

لازم به اشاره است رئیس جدید سازمان بورس با بیان اینکه باید مسئولیت های بیشتری در حوزه بازار سهام به شرکت بورس واگذار شود، در بازدید سرزده از بورس گفته بود: اعتقاد دارم اگر تفویض اختیار صورت بگیرد، حجم کارهای بیشتری در بازار انجام خواهد شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود