امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
05/21 1393

ایران و جهان- کرسی امیرحمزه مالمیر مدیر نظارت بر ناشران، هنوز هم در سازمان  بورس خالی است. آبان ماه سال گذشته مالمیر، با حکم قالیباف مدیرعامل سازمان بورس، به سمت معاون ناشران و اعضای بورس تهران منصوب شد. از همان زمان، شایعات زیادی در خصوص سمت مدیر نظارت بر ناشران سازمان سابق و معاون ناشران و اعضای بورس فعلی به گوش می رسید. 

به گزارش ایران و جهان ،خالی بودن کرسی مدیر نظارت بر ناشران سازمان، این شائبه را تقویت می کند که هنوز هم مالمیر دورادور مسئولیت مدیریت نظارت بر ناشران را عهده دار است . اما مالمیر در پاسخ به تمام شایعات به ایران و جهان می گوید: در حال حاضر تنها سمتی که دارم، معاون ناشران و اعضای بورس تهران است. 
وی می گوید: با عنوان مدیر نظارت بر ناشران در هیچ جلسه و کمیته ای حضور ندارم و به غیر از حیطه مسئولیت معاونت ناشران و اعضا بورسی ورود نمی کنم. 

امیرحمزه مالمیر چهارمین معاون ناشران و اعضاء بورس اوراق بهادار است که از اول اردیبهشت 1377 همکاری با بورس را آغاز کرده است.

او پیش از این، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار بود که وظیفه نظارت بر شرکت‎های پذیرفته‎شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران و دیگر شرکت‎های سهامی عام ثبت‎شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار را بر عهده دارد. مالمیر به عنوان یکی از مدیران تاثیرگذار و باسابقه این سازمان شناخته می‎شود که پیشینه حدود16 سال همکاری با این سازمان را در کارنامه خود دارد. 

وی پس از تصویب قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (۱ آذر ۱۳۸۴) و راه‎اندازی سازمان بورس و اوراق بهادار (به عنوان ضابطه‎گذار و ناظر قانونی بازار سرمایه ایران) به این مقام منصوب شد. او پیش از این، معاون، رئیس گروه و کارشناس مدیریت نظارت بر شرکت‎های «سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران (سابق)» بود؛ سازمانی که نهاد نظارتی و عملیاتی بازار سرمایه ایران پیش از تصویب قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (۱ آذر ۱۳۸۴) به شمار می‎آمد. در آبان ماه 1392 ،امیر حمزه مالمیر طی حکمی از طرف دکتر حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس به سمت معاون ناشران و اعضای بورس تهران منصوب شد.

پیشتر دکتر محمدرضا عربی مزرعه‌شاهی در سمت معاون نظارت بر ناشران و اعضای بورس اوراق بهادار تهران فعالیت می‌کرد که به سمت عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود