امروز: پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
06/30 1393

ایران و جهان- مدیر عامل بیمه دی، در گفتگو با ایران و جهان، اخبار جدیدی از وضعیت گزارش های مالی شرکت داد.

درحالیکه به گفته رییس نظارت بر ناشران فرابورسی تا ارسال گزارش عملکرد5 ماهه بیمه دی، نماد معاملاتی اش بازگشایی نمی‌شود، سید مجید بختیاری مدیر عامل کنونی بیمه دی از ارسال گزارش عملکرد 6ماهه این شرکت، ظرف 10روز آینده خبر می دهد.

به گزارش ایران و جهان، سید مجید بختیاری مدیر عامل بیمه دی گفت: با تمام صداقت و توان تلاش می کنیم که اطلاعات مالی را به سهامداران اطلاع رسانی کنیم مبنای ما اطلاع رسانی به مقام ناظر است و از این طریق با سهامداران حرف می زنیم.

لازم به اشاره است که در زمان بسته شدن نماد معاملاتی بیمه دی، قیمت سهام این شرکت در محدوده 230 تومان بود، این درحالی است که در شرایط کنونی زیان انباشته این شرکت 4برابر سرمایه اسمی است. در این شرایط قیمت سهم در زمان بازگشایی از دغدغه های سهامداران این شرکت است. به گفته کارشناسان این سهم با شرایط موجود، به نظر می رسد که زیر قیمت اسمی بازگشایی شود و با حجم بالای عرضه مواجه شود.

اما باید در نظر داشت که زیان انباشته 245میلیارد تومانی، این شرکت را مشمول ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت قرار داده است. مدیر عامل بیمه دی در این خصوص به ایران و جهان می گوید: شرکت برنامه افزایش سرمایه را دستور کار خود دارد و با انجام آن این زیان پوشش داده خواهد شد.
این در حالی است که افزایش سرمایه بیمه دی این شرکت را در بهترین شرایط به نقطه سر به سر خواهد رساند .

علیرغم اینکه بیمه دی پیش بینی سود هر سهم 93 و عملکرد سه ماهه نخست سال را ارائه کرده بود، نتوانست بازگشایی نماد معاملاتی اش را موجب شود رییس نظارت برناشران فرابورسی گفته بود که این شرکت باید گزارش عملکرد 5ماهه را ارائه کند، با این وصف بیمه دی در سه ماهه نخست سال مبلغ 29ریال از 505ریال سود هر سهم پیش بینی شده را محقق کرده است. سودی که با تحقق کامل آن هم، به دلیل زیان انباشته قابل توجه شرکت، عایدی برای سهامداران نخواهد داشت. سهامدارانی که حدود 10 ماه است دارایی اشان در این سهم بلوکه شده و چشم به قیمت بازگشایی سهم دارند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود