امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
01/15 1394

گروه تالار- سرانجام بازار سرمایه روی خوش مذاکرات را هم دید و آثار آن در صف  خریدهای میلیونی امروز قابل مشاهده بود. مدیر عامل بورس تهران با مثبت خواندن واکنش بازار به اخبار مثبت، توصیه هایی برای سهامداران داشت.

اخبار مثبتی که مدیر عامل بورس تهران نیز واکنش مثبت بازار را در نتیجه آن عنوان کرد و گفت: این اخبار مثبت، ابهامات سرمایه گذاران را در خصوص فعالیت شرکت ها در فضای بین المللی از بین برد.

دکتر قالیباف در گفتگوی اختصاصی با ایران و جهان با اشاره به کاهش قیمت ها در یکسال گذشته، واکنش مثبت بازار امروز را در نتیجه اخبار مثبت در عرصه بین المللی دانست و گفت: سهامداران با دقت و مطالعه به سهام ورود کنند.

وی در خصوص توصیه های غیرکارشناسی گفت: شنیده شده که برخی ها در توصیه به سهامداران می گویند «هر سهمی را بخرید»، سهامداران دقت کنند که حتما با مطالعه به سهام وارد شوند. وی ادامه داد: با توجه به رونق و فضای و چشم انداز مثبت سهامداران با کار کارشناسی به سهام ورود کنند. باید در نظر داشت که اگر با این استراتژی بخواهیم اقدام به سرمایه گذاری در سهام کنیم، ضرر خواهیم کرد.

مدیر عامل بورس تهران با تاکید به مطالعه سهامداران در ورود به سهام اذعان داشت: همواره در افت ها و رشدها توصیه می کنم که سهامداران با مطالعه و کار کارشناسی به سرمایه گذاری اقدام کنند. 

وی شرایط کنونی را فرصت مغتنمی برای حقوقی ها عنوان کرد و گفت: شرایط رونق کنونی نیز فرصت مغتنمی برای سهامداران عمده و بنگاههای اقتصادی برای تامین مالی شمرده می شود.

از وی در خصوص نمادهای معاملاتی متوقف که در جو مثبت کنونی بازار، از رشد عقب می مانند سوال کردیم، وی گفت: شرکت ها تکالیفی دارند که باید انجام گیرد نه سازمان و نه بورس علاقه ای برای متوقف ماندن نمادها ندارند. این شرکت ها نیز باید به تکالیف خود عمل کنند تا به سرعت نماد معاملاتی آن ها بازگشایی شود.

لازم به اشاره است که شاخص کل بازار سرمایه در معاملات امروز با افزایش 2 هزار و 99 واحد به 67 هزار و 827 واحد رسید. شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ارتباطات سیار و مخابرات ایران بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود