امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
06/29 1393

ایران و جهان- در حالیکه گمان آن می رفت که نماد معاملاتی شرکت بیمه دی پس از ارائه این اطلاعات بازگشایی شود و با ارائه پیش بینی بودجه 933 و گزارش عملکرد سه ماهه، شمارش معکوس این بازگشایی شروع شود، اما رییس نظارت بر ناشران بورسی، مطلب دیگری عنوان می کند. 

به گزارش ایران و جهان، بیمه دی سرانجام، پیش بینی سود هر سهم 93 و گزارش سه ماهه را رونمایی کرد. این شرکت مبلغ 505 ریال هر سهم 93 درنظر گرفته این درحالی است که عملکرد سه ماهه شرکت تحقق 29ریالی سود برای هر سهم را نشان می دهد. 

در حالیکه گمان آن می رفت که نماد معاملاتی شرکت بیمه دی پس از ارائه این اطلاعات بازگشایی شود و با ارائه پیش بینی بودجه 93 و گزارش عملکرد سه ماهه، شمارش معکوس این بازگشایی شروع شود، اما رییس نظارت بر ناشران بورسی، مطلب دیگری عنوان می کند. علی بیگ زاده رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی در گفتگو با ایران و جهان می گوید: نماد معاملاتی این شرکت تا زمان ارائه اطلاعات مالی 5 ماهه بازگشایی نخواهد شد. 

این درحالی است که با توجه به توقف طولانی نماد معاملاتی شرکت این شائبه وجود دارد که با گذشت زمان، لزوم ارائه اطلاعات دوره ای بعد، به وجود خواهد آمد در نتیجه همچنان نماد معاملاتی بیمه دی بسته خواهد ماند، رئیس نظارت بر ناشران فرابورسی در این خصوص می گوید: با ارائه این اطلاعات در روزهای آتی، به نظر می رسد که نماد معاملاتی این شرکت تا پایان هفته جاری بازگشایی شود.

بیگ زاده در توصیه به سهامداران بیمه دی گفت: سهامداران، بودجه پیش بینی شده همچنین گزارش های حسابرسی شده سال گذشته را بررسی دقیق داشته باشند و براساس آن تصمیم گیری کنند.
این شرکت پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93 را با سرمایه 610میلیارد و 723میلیون ریال مبلغ 505 ریال اعلام کرده که این پیش بینی براساس شناسایی مبلغ 283میلیارد ریال معادل 92درصد سود خالص انجام شده و این سود فروش املاک شرکت واقع در تهران و برخی شهرستان ها عمدتا به مجموعه بانک دی است.

بیمه دی، بانک دی و بورس انر�?ی را سبد خارج می کند

اما باید در نظر داشت که درآمد سرمایه گذاری های پیش بینی شده سال مالی 93 به مبلغ 154میلیارد ریال بوده که از این میزان 124 میلیارد ریال آن حاصل سرمایه گذاری شرکت در سهام بوده که می توان به پیش بینی سود 80میلیارد ریالی سهام بانک دی و بورس انر�?ی اشاره کرد همچنین سود سپرده های بانکی شرکت مبلغ 30میلیارد ریال است. 

نکته اینکه شرکت بیمه دی زیان انباشته ای معادل 4 برابر سرمایه اسمی دارد که براین اساس شرکت را مشمول مفاد ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت می کند در نهایت اینکه سودآوری پیش بینی شده سال مالی 93 نیز تغییری در شرایط شرکت ایجاد نخواهد کرد.

گرچه افزایش سرمایه شرکت منوط به اخذ مجوزهای لازم از بیمه مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار است، اما این شرکت افزایش سرمایه 611 میلیارد ریالی به 2هزار و 500 میلیارد ریال از محل آورده نقدی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

بیمه دی در پیش بینی بودجه سال مالی 93 در مقایسه با عملکرد واقعی 92 حق بیمه صادره را 90 درصد افزایش، خسارت پرداختی را 74 درصد کاهش، هزینه کارمزد منافع سهم نگهداری را 212 درصد افزایش، خالص سایر هزینه های بیمه ای را 53درصد کاهش، درآمد سرمایه گذاری ها را 24درصد افزایش، سود عملیاتی را 327میلیارد ریال افزایش و سود خالص را 588میلیارد ریال افزایش داده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود