امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
01/24 1394

گروه تالار- با فروکش کردن هیجان اخبار مذاکرات، بازار امروز و روزهای قبل، روند  اصلاحی را پیش گرفت. به نظر می رسد بازیگران بازار سهام زمان بیشتری برای بررسی و تحلیل صنایع و سهام پس از امضای بیانیه لوزان نیاز داشته باشند.

محمد اقبال نیا، مدیر عامل کارگزاری حافظ در گفتگو با ایران و جهان، در خصوص نوسان گیران بازار گفت: سهامدارانی که با استراتژی نوسان گیری در بازار رو به رشد، از سهام خارج شدند در میان مدت متوجه ضرر خود خواهند شد. وی ادامه داد: بازار امروز و روزهایی قبل متاثر از متعادل شدن تاثیر اخبار مثبت مذاکرات بود. هیجان ناشی از این اخبار روند صعودی و پرشتابی را در بازار موجب شد و روند معاملات امروز و روزهای قبل نشانگر اصلاح موقتی پس از آن صعود بود.

مدیرعامل کارگزاری حافظ ابراز داشت: پس از این فعالان بازار با بررسی و تحلیل بیشتری در خصوص میزان تاثیر سهام و صنایع از اخبار مذاکرات سرمایه گذاری می کنند.

وی افزود: بازار در فرصت بیشتر و با تجزیه و تحلیل سهام و صنایع را رتبه بندی خواهد کرد و بخشی از منفی بودن معاملات روزهای قبل مربوط به همین تجزیه و تحلیل است چراکه فعالان بازار با توجه به میزان تاثیرپذیری سهام از شرایط جدید بین المللی نسبت به ورود و خروج به سهام تصمیم گیری خواهند کرد.

اقبال نیا تصریح کرد: با موج هیجانی مثبت ایجاد شده پس از بیانیه لوزان، بسیاری از سهامداران 15تا 20 درصد سود شناسایی کردند. گرچه باید توجه داشت که موضع گیری های داخلی و خارجی پس از بیانیه برخی دستاوردها را دچار تشکیک کرد و عامل مهمی برای بخشی از کاهش های اخیر بازار شد.

این مدیر عامل خاطر نشان کرد :با توجه به توافق پیش روی بازار در دوماه آینده، اصلاح های موقت بازار جای نگرانی ندارد و مقطعی است.

اقبال نیا با اشاره به صنعت بانکداری به ایران و جهان گفت: باید درنظر داشت که کاهش نرخ سود بانکی اتفاق مثبتی برای بازار سهام است که انتظار می رود در جلسه فردای شورای پول و اعتبار مشخص شود و از روز چهارشنبه تاثیر این مهم را می توان در بازار و به طور خاص گروه بانکی ها شاهد بود.

مدیر عامل کارگزاری حافظ به حجم معاملات اشاره کرد و گفت: اتفاق خوب و مثبتی که باید بیشتر به آن پرداخت حجم قابل قبول معاملات بوده که عامل مهمی است که در کنار کاهش نرخ سود سپردها و نزدیک شدن به فصل مجامع چشم انداز مثبتی برای بازار ترسیم می کند

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود