امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
01/28 1394

گروه تالار- نیاز به نقدینگی در این هفته عاملی شد که برخی از حقوقی ها بی توجه به پتانسیل و ارزش ذاتی  سهم، فروشنده باشند گرچه همزمانی با موعد تسویه کارگزاری ها بخشی دیگری از عرضه های فزاینده این هفته را شامل می شد. در نهایت شاخص بورس در واپسین روزهای فروردین کاهش 386واحدی را ثبت کرد و با قرار گرفتن در مرز 68هزار واحدی هفته را به پایان برد.

کارشناسان پیش بینی می کنند که بازار سهام در هفته آینده تغییر رویه خواهد داد و روال مثبتی را پیش خواهد گرفت. به گزارش پایگاه خبری ایران و جهان( اوج)، مهرداد نعمتی، مدیر عامل کارگزاری بانک سپه هفته آینده بازار سهام را باثبات پیش بینی کرده و می گوید: در هفته آینده، بازار سهام ثبات بیشتری داشته و حرکت صعودی با شیب ملایمی را ادامه خواهد داد.

وی در ارزیابی بازار هفته گذشته گفت: در این هفته بازار متاثر از موضع گیری های داخلی و خارجی در خصوص مذاکرات، روند کاهشی را در پیش گرفت. وی بانکی ها، خودرو، سیمانی ها را صنایع جذاب هفته آینده معرفی کرد.
فریبرز پرنا دیگر کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایران و جهان، به سردرگمی سرمایه گذاران در بازار این هفته اشاره کرده و می گوید: اتفاقات اخیر در خصوص کنگره آمریکا و موضع گیری رئیس جمهور این کشور از یک سو همچنین موضع گیری های داخلی و خارجی در خصوص مذاکرات از سوی دیگر بازار را متاثر و سرمایه گذاران ریسک گریز را از ورود به بازار بازداشته است.

وی ادامه داد: در این هفته همزمان با موعد تسویه کارگزاری ها، فشار عرضه ها زیاد بود، گرچه عرضه های سنگین برخی حقوقی ها نیز بخش زیادی از نقدینگی را از بازار خارج کرد در واقع نیاز به نقدینگی برخی حقوقی ها باعث شد که آنها بدون توجه به پتانسیل و ارزش ذاتی سهم اقدام به عرضه کنند.

این کارشناس بازار افزود: در حال حاضر حجم عرضه ها مشکل بازار است که به نظر می رسد در هفته آینده عرضه ها کاهش یافته و میزان تقاضا افزایش یابد.

وی با اشاره به عرضه های اولیه ابراز داشت: عرضه های اولیه در زمانی که بازار در موج هیجانی مثبت قرار داشت، تاثیر منفی داشت چراکه هنوز بازار به ثباتی که عرضه های اولیه آغاز شود، نرسیده بود و به نظر می رسد سازمان در این خصوص شتاب زده عمل کرد.

پرنا افزود: به طور کلی نگاه سرمایه گذاران نسبت به بازار مثبت است، باید در نظر داشت که حرکت بازار رو به جلو است و حرکت گام به گام صورت می گیرد و برآیند این حرکت مثبت و صعودی است.

این کارشناس به فصل مجامع اشاره کرده و معتقد است: تجربه بازار نشان می دهد که با نزدیک شدن به فصل مجامع، بازار فعال تر می شود که این مقطع در سال جاری با اخبار مثبت مذاکرات همراه شده است.

وی بازار هفته آینده را مثبت پیش بینی کرده و ابراز داشت: در هفته آینده فشار فروش که در این هفته ناشی از موعد تسویه کارگزاری ها بود، کاهش یافته و تقاضا افزایش خواهد یافت. پرنا ادامه داد: به نظر می رسد که اصلاح شاخص در هفته آتی تمام شده و شاخص جایگاه 70 هزار واحدی را پس می گیرد.

این کارشناس بانک ها، تجهیزاتی ها و خودرویی ها را صنایع جذاب هفته آینده معرفی می کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود