امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
05/31 1393

ایران و جهان- پرونده معاملات این هفته بورس، در حالی بسته شد که حمایت مخابرات و گروه مپنا مانع از ریزش بیشتر شاخص شد.

به گزارش ایران و جهان، شاخص بورس همچنان در کانال 73هزار واحدی ماندگار شده و حمایت مخابرات و پس از آن گروه مپنا، رشد 3درصدی شاخص را به همراه داشت.

"بازار بی" توصیف اکثر کارشناسان بورسی از بازار سرمایه است، حتی نشست های این هفته مدیران ارشد بازار سرمایه نیز به گفته کارشناسان نتوانست برای بازیگران بازار انگیزه ایجاد کند.

محمد کفاش مدیر عامل کارگزاری بانک مسکن نیز بازار این هفته را کم حجم و متعادل ارزیابی کرده و به ایران و جهان می گوید: در این هفته بازار کم حجم و متعادل بود و روند خاصی نداشت و بیشتر سهام شرکت های کوچک معامله شد.

وی گفت: در این هفته با مشخص شدن آمار تولید ایران خودرو و سایپا، پتانسیل مثبت شدن سهام این شرکت ها مهیا شد، اما ضدونقیض های خبری در این خصوص، ریسک این صنعت را در بورس بالا برده و بر تصمیم گیری فعالان بازار تاثیرگذار بوده است.

وی معاملات پتروشیمی ها را نیز در این هفته متعادل عنوان کرده و می گوید: تا زمانی که نرخ سود بانکی کاهش نیابد، بازارسرمایه حرکت خاصی نخواهد کرد. با کاهش نرخ سود سپرده های بانکی، سرمایه گذاری در بازار سرمایه جذابیت خواهد یافت.

وی در پیش بینی هفته آینده بازار سهام می گوید: به نظر می رسد، بازار هفته نیز ادامه روال همین هفته باشد، یعنی به صورت کم حجم و متعادل.
محمد کفاش، ساختمانی ها را سهام جذاب هفته آینده، معرفی می کند.

محسن عینی معاون کارگزاری نواندیشان نیز بازار این هفته را کم رمق و بی انگیزه عنوان کرده و به ایران و جهان می گوید: بازار این هفته کم رمق، متعادل و بی انگیزه بود، در واقع انگیزه ای برای خرید و فروش سهام با توجه به اینکه محرک و خبر مثبتی برای فعالان بازار نیست، وجود ندارد و بازیگران بازار ترجیح می دهند که در همین حال بمانند.

عینی ادامه می دهد: در سایه مشخص نبودن سیاست های کلی نظام، هدف بازار مشخص نیست، پس از دوره های متوالی گفتگو، مذاکرات هنوز هم نتیجه اش مشخص نیست. از سوی دیگر وضعیت تحریم ها نیز به طور کامل مشخص نشده است.

وی می گوید: کاهش نرخ سود بانکی می تواند گزینه مناسبی برای ایجاد انگیزه سرمایه گذاری محسوب شود. این کارشناس بازار سرمایه در پیش بینی هفته آینده بازار سهام معتقد است: بازار هفته آتی نیز، ادامه بازار همین هفته خواهد بود در حقیقت در هفته آینده نیز شاه بازار کم حجم و کم رمق، متعادل خواهیم بود.

محسن عینی سهام کوچک را، سهام جذاب هفته آینده معرفی می کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود