امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
07/11 1393

ست.
به گزارش ایران و جهان، حمیدرضا امیریان، کارشناس بازار سرمایه در ارزیابی این هفته می گوید: هنوز هم بازار در انتظار محرک های خارجی است. نامشخص بودن فضای مذاکرات بیش از سایر پارامترهای بازار متاثر ساخته است.

وی به استفاده بهینه از فرصت ایجاد شده اشاره کرده و می گوید: در حالیکه بازار باید از فرصت های منفی بودن و رکود بهترین استفاده را برای تحلیل قوانین و دستورالعمل براساس بازخورد سرمایه گذاران و ناشران انجام دهد، از بی تحرکی مفرط رنج می برد.

این کارشناس ادامه می دهد: بازار از بی تحرکی مفرط رنج می برد و همگان منتظر تحرکات خارجی برای حرکت است. وی در پیش بینی هفته آینده به ایران و جهان می گوید: هفته آینده نیز این انتظار ادامه دارد .

امیریان در معرفی صنایع جذاب هفته آینده نیز افزود: در شرایط فعلی بازار سهم و صنعتی را نمی توان برای هفته آینده جذاب معرفی کرد و اوراق مشارکت و در نهایت پول نقد برای گذار از این شرایط جذابتر از سهام است.

بازار در ابهام
سعید وردی پناه، تحلیلگر بازار سرمایه نیز در گفتگو با ایران و جهان می گوید: کلیت بازار هنوز در ابهام است و هنوز سرمایه گذاران نمی دانند که باید خرید کنند یا بفروشند.

وی ادامه می دهد: این هفته عوامل مختلفی در روند بازار تاثیرگذاشت، ابهام مذاکرات، تحولات منطقه، تصویب نرخ گاز پتروشیمی، اخبار متناقض در صنعت بانکداری، اخبار خوب صنعت سیمان و شایعاتی مبنی بر افزایش نرخ دارو و تکذیب آن بازار را در این هفته متاثر ساخت.

وردی پناه در خصوص حجم معاملات می گوید: حجم معاملات گرچه نسبت به هفته گذشته اندکی افزایش یافته بود اما باید در نظر داشت که ارزش بازار بورس و فرابورس نسبت به 7ماه گذشته حدود 23درصد کاهش یافته و شاخص در این مدت 20درصد افت را تجربه کرده است.

این تحلیلگر در پیش بینی هفته آینده به ایران و جهان می گوید: پیش بینی می شود که هفته آینده بازار اندکی متعادل شود گرچه تازمانی که ابهامات بازار در خصوص روند مذاکرات و تحریم ها مشخص نشود، بازار روندی نخواهد داشت.

این کارشناس صنایع خودرو و لاستیک را در هفته آینده جذاب تر از سایر صنایع معرفی می کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود