امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
08/23 1393

گروه تالار- افزایش حجم در معاملات این هفته بازار سرمایه، نشان داد که جریان  نقدینگی به سوی این بازار آمده است و خوش بینی بازیگران این بازار از نتایج مذاکرات، به جو روانی مثبت تالار شیشه ای دامن زده است.

به گزارش ایران و جهان ، فریبرز پرنا ،کارشناس بازار سرمایه به رشد شاخص در این هفته اشاره کرده و می گوید: در این هفته حجم معاملات نسبت به هفته های قبل رشد قابل قبولی داشت و رشد شاخص را موجب شد.
وی ادامه داد: در این هفته صنایع خودرو و بانک بیش از سایرین در کانون توجه بازار قرار داشتند. چراکه این صنایع از لغو تحریم ها به طور مستقیم متاثر می شوند و خوش بینی بازار نسبت به نتایج مذاکرات و لغو تحریم ها این صنایع را در کانون توجه بازار قرار داده است.

پرنا با اشاره با حجم کم معاملات سهام شرکت های پتروشیمی می گوید: شرکت های پتروشیمی هنوز هم با حجم کمی معامله می شوند ولی خودروسازان علیرغم اطلاعات مالی شان مبنی بر زیان ده بودن همچنان پرطرفدارند و بانک و بیمه ها نیز که در گروه صنایعی هستند که با لغو تحریم ها تاثیر مثبت می گیرند.

این کارشناس در پیش بینی بازار هفته آینده می گوید: به نظر می رسد که هفته آینده نیز شاهد افزایش حجم معاملات باشیم، باید در نظر داشت که بازار در انتظار است و تداوم روند کنونی بازار به نتیجه مذاکرات بستگی دارد. 

پرنا گفت: باید در نظر داشت که بازار اصلاح را نیز پیش رو دارد چراکه قیمت سهام برخی شرکت ها بیش از 40 تا 50 درصد رشد کرده است. در شرایط کنونی بازار متلاطم است و علت آن نیز نگرش متفاوت سرمایه گذاران به مذاکرات است. برخی از سهامداران به نتایج مذاکرات مثبت و برخی منفی هستند. برخی از سهامداران فضای کنونی را بستر مناسبی برای خرید سهام دانسته و برخی هم این مقطع را فرصت فروش تلقی می کنند. 

این کارشناس تصریح کرد: عمده سرمایه گذاران حقیقی خریدار بوده و حقوقی ها بیشتر در موقعیت فروش قرار گرفته اند که این نیز می تواند در نتیجه کمبود نقدینگی در میان این گروه باشد. 
فریبرز پرنا خودرو، بانک و بیمه، پیمانکاری و تجهیزاتی ها را صنایع پیشتاز هفته آینده معرفی می کند.

همچنین علیرضا نویدی، دیگر کارشناس بازار سرمایه به ورود نقدینیگی در این هفته اشاره کرده و می گوید: حجم معاملات در این هفته نشان داد که جریان جدیدی از نقدینگی به بازار سرمایه سوق یافته است. نقدینگی ای که در بازارهای موازی رشد نیافت و بازار سرمایه را بستر مناسبتری یافت.

وی ادامه می دهد: بیشترین عاملی که بازار این هفته را متاثر ساخت، جو روانی ناشی از مذاکرات بود و خوش بینی ناشی از آن، رونق بازار را در پی داشت.

این کارشناس بازار هفته آینده را صعودی پیش بینی کرده و می گوید: بازار این هفته نشان داد که این روند در هفته آتی نیز ادامه خواهد یافت و همچنان بازار به بانکی ها و خودرویی ها نظر دارد.
وی افزود: علاوه بر صنایع خودرو، بانک و بیمه، برخی سهام کوچک نیز در حال حرکت هستند و بازدهی های مناسبی را نصیب سهامداران کرده اند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود