امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
02/4 1394

گروه تالار- درحالیکه گفته می شود روند مبهم بازار، متاثر از اخبار سیاست خارجی  است، اما کارنامه این هفته نشان داد که نبود نقدینگی بازار سهام این هفته را کم رمق کرده است.

هفته کم رمق بازار سرمایه با کاهش 259 واحدی شاخص به پایان رسید و پالایش نفت بندرعباس، ارتباطات سیار و نفت و گاز پارسیان بیش از سایرین شاخص را در این کاهش همراهی کردند.

کاهش قیمت بیشتر سهم ها اتقافی بود که پس از رشد هیجانی ناشی از بیانیه لوزان، صورت گرفت.
اما اصلاح قیمت صورت گرفته، قیمت سهام را برای بازیگران بازار بسیار جذاب ساخته است. محسن عینی، مدیرعامل کارگزاری نواندیشان با بیان این مطلب به ایران و جهان می گوید: باید در نظر داشت که در هفته آینده شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش نرخ سود سپرده های بانکی اعلام نظر خواهد کرد که این خبر گرچه از این هفته در بازار بود، اما مصوب شدن توسط این شورا نیز، بازار سهام را متاثر خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین نشست هایی که در هفته آینده برای نگارش توافق نامه انجام می شود، خبرهای مثبتی است که متغیر مهم و تاثیرگذاری در بازار محسوب می شود.

این مدیرعامل بازار هفته آینده را مثبت ارزیابی کرده و می گوید: با توجه به کاهش قیمت ها و اینکه قیمت اکثر سهام برای خرید جذاب هستند، همچنین اخبار مثبت سیاسی ناشی از آغاز نگارش توافق نامه و خبرهای مربوط به شورای پول و اعتبار، می توان انتظار روند بهتری نسبت به هفته جاری، را داشت.

وی تجهیزاتی ها، خودرو، بانک ها و پالایشگاه ها را صنایع جذاب هفته آینده معرفی کرد.

مرتضی رضازاده ، تحلیلگر بازار سرمایه با کم رمق خواندن بازار این هفته گفت: حجم معاملات در هفته کم بود، در بازار در این هفته حمایت در جهت تعادل صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این هفته پالایشگاه ها بازگشایی شده و در دقایق پایانی بازار، با افزایش تقاضا مواجه شدند، این صنعت از نظر فعالان ابهام مثبت دارند از سوی دیگر قیمت پایین سهام شرکت های این گروه آنها را جذاب کرده و می توان این صنعت را در هفته آینده در زمره صنایع جذاب قرار داد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: ریسک سرمایه گذاری را در این صنعت به دلیل P/E بالا باید در نظر داشت.

وی در پیش بینی بازار هفته آینده گفت: هفته جاری، هفته تثبیت و حمایت بود و به نظر می رسد که بازار در هفته آینده روند صعودی با شیب ملایم داشته باشد.

رضازاده ابراز داشت: با رسیدن خبرهای مثبت سیاسی، سرعت روند صعودی بازار تغییر خواهد کرد. این کارشناس صنایع بانک و خودرو را صنایع جذاب هفته آینده معرفی کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود