امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
08/21 1392

ایران و جهان- شاخص کل در معاملات امروز بازار سرمایه، پس از کش و قوس های فراوان توانست با 37واحد مثبت پرونده معاملات را بسته به ادامه حرکت مثبت در هفته آینده امید داشته باشد. شرکت های مخابرات ایران و بانک صادرات شاخص را در ثبت روند منفی همراهی کردند اما صنایع پتروشیمی خلیج فارس توانست 71 واحد بر شاخص تاثیر مثبت داشته باشد. شاخص توانست با 37واحد مثبت به معاملات پایان دهد.
امروز، در میان صنایع بورسی خودرویی ها بیشتر از سایرین مورد توجه قرار داشتند و تمام شرکت های گروه روند مثبت را پشت سر گذاشتند به نظر می‌رسد که بازیگران بازار در پی اخبار منتشر شده پس از مذاکرات در خصوص این گروه، توجه بیشتری به خودرویی ها معطوف ساخته اند.
نوید خاندوزی کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند حرکتی خودرویی ها به خبرنگار ایران و جهان می گوید: دو چشم انداز مثبت در این گروه شکل گرفته است. همانطور که در خبرها هم آمد در مذاکرات اخیر، بحث برداشتن تحریم ها از خودرویی‌ها مطرح شده بود که این مهم بر اقبال این گروه در معاملات مشاهده می شود. وی ادامه داد: از سوی دیگر روند منفی قیمت سهام شرکت های این گروه است که مدت زمان طولانی، سهامداران خودرویی را درگیر کرده است و بحث های اخیر افق روشنی برای تغییر روند قیمتی سهام این گروه ترسیم ساخته است.
خاندوزی ابراز داشت: نکته دیگر قیمت سهام شرکت های خودرویی است که با در نظر گرفتن دارایی های آن ها، قیمت پایینی است. این کارشناس تاکید کرد: با لحاظ کردن تمام شرایطی که از تاثیر مثبتی که از مذاکرات بر خودرویی ها حاصل می‌شود همچنین فرض تثبیت قیمت دلار، باید گفت که این شرکت ها بهبودی در وضعیت مالی اشان صورت نخواهد گرفت و نمی‌توانند سودی در مجامع تقسیم کنند. بلکه با شرایط مذکور در جهت جبران زیان های گذشته حرکت خواهند کرد.
وی شرایط امروز خودرویی ها تحت تاثیر جو بازار دانست و افزود: چشم انداز بازار نسبت به مذاکرات در خصوص شرکت های این گروه مثبت است و می تواند عامل مهمی در توجه بازار به این گروه محسوب شود.
وی خاطر نشان کرد: همچنین شنیده شد که قرار است همایشی در ماه‌های اخیر برگزار شود و خودروسازان بزرگ به ایران برای سرمایه گذاری در این حوزه دعوت شوند که خبر مهم و تاثیرگذاری برای سهامداران و شرکت های این گروه است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود