امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
09/9 1392

ایران و جهان- شاخص بورس در معاملات امروز با ثبت 1442واحد در حال عبور از مدار 83,5722واحدی قرار گرفته است و موجب شده رکورد زنی شاخص در معاملات امروز بازدهی بورس از ابتدای سال تاکنون را به 118درصد رساند. برخلاف اخبار مثبت حاکی از کاهش تحریم ها و قراردادهای جدید خودرویی ها که در گوشه کنار بازار شنیده می شود، به نظر می رسد که اشتیاق به خرید بازیگران بازار، شاخص را از مرز 83هزار واحد عبور داد.

به گزارش ایران و جهان، با توجه به رکورد زنی شاخص در معاملات امروز بازدهی بورس از ابتدای سال تاکنون به 118درصد رسد که صنایع پتروشیمی خلیج فارس، نفت و گاز پارسیان، معدنی و صنعتی گل گهر و معدنی و صنعتی چادرملو بیشتر از سایرین در این رشد همراه شاخص بودند.

برخلاف اخبار مثبت حاکی از کاهش تحریم ها و قراردادهای جدید خودرویی ها که در گوشه کنار بازار شنیده می شود، به نظر می رسد که اشتیاق به خرید بازیگران بازار، شاخص را از مرز 83هزار واحد عبور داد. سمیرا اسدیان کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب به ایران و جهان می گوید: خودرویی ها و بانکی ها و تجهیزاتی امروز پیشتاز بازار بودند و بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص داشتند.

وی ادامه می دهد: امید به رفع تحریم ها در شرکت های گروه خودرو تقاضای خرید چشم گیری را موجب شده همچنین افزایش تولیدات در خودرویی ها، به صفر رساندن زیان شرکت های این گروه را نوید می دهد این درحالیست که هنوز خبر بنیادی در این خصوص به بازار ارائه نشده است.

وی در خصوص بانکی ها می گوید: خبر افزایش سرمایه بانک تجارت و اقبال بازار به سهام بانک پاسارگاد همچنین خبر تعدیل مثبت این سهم، توانست سهام این شرکت ها را در این گروه پیشتاز کند این درحالیست که برخی بانکی ها برخلاف پرتفوی بنیادی و مناسبی که دارند، از توجه بازار جاماندند.

اسدیان به معاملات گروه تجهیزاتی اشاره کرده و ابراز داشت: خبر انعقاد قراردادهای جدید و شناسایی سود در صورت حساب های تلفیقی شرکت های این گروه، صف های خریدآن‌ها را پابرجا نگاه داشت.
وی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد که شاخص در معاملات فردا روند صعودی را با شتاب کمتری ادامه دهد و خرید های پله ای میان مدت، در سهام بنیادی افزایش یابد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود