امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
09/7 1392

ایران و جهان- شاخص بورس در آخرین روز کاری با افزایش 580واحد بر مدار 82هزار واحدی قرار گرفت شاخص در  معاملات امروز به مدد روند صعودی قیمت سهام شرکت های مخابرات ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و معدنی و صنعتی چادرملو توانست بر فراز قله 82هزار واحدی بایستد.
به گزارش ایران و جهان، شاخص بورس در آخرین روز کاری با افزایش 580واحد بر مدار 82هزار واحدی قرار گرفت شاخص در معاملات امروز به مدد روند صعودی قیمت سهام شرکت های مخابرات ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و معدنی و صنعتی چادرملو توانست بر فراز قله 82هزار واحدی بایستد.گرچه اخبار مثبت مذاکرات در این هفته، بازار سرمایه ی مثبتی را شکل داد اما سکه و دلار روند نزولی گرفتند و شرکت های پالایشی که تغییر نرخ ارز برپیش بینی های آن ها تاثیرگذار است، با کاهش قیمت سهم مواجه شدند. بازار سرمایه در این هفته درخواست شورای رقابت مبنی بر ابطال معاملات هلدینگ خلیج فارس را هم شاهد بود که سازمان خصوصی سازی در اطلاعیه ای معاملات این شرکت را صحیح عنوان کرد. 
"سید حمید علماء مدیر صندوق سرمایه گذاری مشترک بانک مسکن"، بازار هفته آتی را صعودی پیش بینی کرده و ایران و جهان می گوید: به نظر می رسد که روند شاخص در هفته آینده صعودی است اخبار مثبت حاصل از مشخص شدن کاهش تحریم ها تا پایان ماه، افق روشنی را برای سرمایه گذاران ترسیم کرده و فضای خوش بینی را بر بازار حاکم ساخته است.
وی در خصوص بازار این هفته گفت: بازار سرمایه در این هفته تحت تاثیر اخبار مثبت مذاکرات، مثبت بود. سرمایه گذاران با توجه به آثار و نتایج کاهش تحریم ها به سوی سهامی که با حذف تحریم ها سود بیشتری عایدشان می شد، حرکت کردند. وی ادامه داد: صنعت بانکداری و گروه سیمان توانستند در این هفته سرمایه‌گذاران زیادی را جذب کنند.
وی در معرفی صنایع پیشرو هفته آینده به ایران و جهان می گوید: صنعت بانکداری با توجه به اخبار مثبت و پتانسیل بالایی که منجر به ارائه تعدیل های مثبت برخی از شرکت های این گروه می شود همچنین سیمانی ها می توانند در فهرست سهام جذاب هفته آینده قرار گیرند.
مهرداد صدرآرا کارشناس بازار سرمایه به بازار این هفته اشاره کرده و می گوید: در این هفته شاخص، رشد قابل توجهی داشت ولی این رشد در نمادهای حساس، دیده نشد. وی ادامه می دهد: بعد از توافق �?نو موج خوش‌بینی وارد بازار شده و این مهم را می توان در صنایعی که از رفع تحریم ها منتفع می شوند، دید. بانکی ها و خودرویی‌ها نمونه بارز آن محسوب می شوند. این کارشناس بازار سرمایه افزود: شرکت های گروه پتروشیمی در این هفته نتوانستند انتظارات سهامداران را برآورده کنند، به نظر می رسد که این شرکت ها بتوانند در هفته آینده این انتظارات را برآورده سازند. صدرآرا ابراز داشت: در این هفته دارویی ها ،خودرویی ها و بانکی ها بیشتر از سایرین مورد اقبال بازار بودند. وی در معرفی صنایع پیشرو هفته آینده گفت: سیمانی ها، دارویی ها و شرکت های گروه پتروشیمی در هفته آینده سهام جذاب خواهند بود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود