امروز: جمعه، 14 اردیبهشت 1403
09/27 1392

ایران و جهان- بازار سرمایه در آخرین روز کاری این هفته با 80واحد مثبت توانست در مدار 87هزار واحد بماند. از 77شاخص بازار سرمایه در این روز سه شاخص قرمزپوش شدند. پتروشیمی ها و پالایشگاهی ها متاثر از اخبار افزایش نرخ خوراک روند کاهشی گرفته و از اقبال بازار دور و در سوی دیگر بانکی ها و خودرویی ها از اقبال بازار بهره مند شدند.
به گزارش ایران و جهان، وحید عباسیون مدیر سرمایه گذاری"سکاب" بازار هفته آینده را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در هفته آینده بازار به خودرویی ها و بانکی ها توجه وی�?ه ای نسبت با سایر گروه‌ها خواهد داشت. وی ادامه می دهد: به تدریج شرکت ها گزارش های 9ماهه را به بازار ارائه می‌کنند که انتظار بازار نسبت به این گزارش ها بر روند قیمتی شرکت ها تاثیرگذار خواهد بود.
این کارشناس بازار در خصوص پالایشگاه ها به ایران و جهان می گوید: شرکت های این گروه که از رشد های اخیر بازار، فاصله گرفته اند به نظر می‌رسد که در هفته آینده رشد قیمت را آغاز کنند.
عباسیون به پتروشیمی ها اشاره کرده و بیان می کند: شرکت های این گروه متاثر از اخباری که در خصوص افزایش نرخ خوراک آن ها مطرح شده، با افزایش عرضه ها مواجه شدند. وی در معرفی صنایع پیشرو بازار هفته آینده خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که خودرویی ها و بانکی ها در فهرست سهام جذاب هفته آینده قرار داشته باشند.
حمیدرضا امیریان دیگر کارشناس بازار سرمایه، به ایران و جهان می گوید: بازار این هفته متاثراز اخبار سیاسی و اقتصادی بود و آرامش این حوزه ها، رفتار بازار سرمایه را متعادل می کرد.
وی معتقد است: حساسیت بیش از اندازه بازار سرمایه نسبت به این متغیر حالت "الاکلنگی" را میان نقدینگی و شایعات در بازار ایجاد کرده است که تبعات این عدم تعادل را می توان در عرضه و تقاضاهایی دید که به صورت صف های خرید و فروش بدون تحلیل تشکیل می شود.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه می دهد: در صورتی که در گردش معاملات بورس تحلیل محور، عمق و گردش معاملات مهمتر از مثبت و منفی بودن است.
وی در پیش بینی بازار هفته آینده ابراز داشت: بازار هفته آینده نیز متاثر از اخبار پیرامون بازار خواهد بود تا تاثیر واقعی این اخبار بر عملکرد شرکت ها.
امیریان در معرفی صنایع پیشتاز هفته آینده خاطرنشان کرد: با شرایط موجود به نظر می رسد که همچنان وزنه‌ی خودرویی ها و بانکی ها بر فضای بازار غالب باشد. وی یادآور شد: این غلبه تا رسیدن اخبار جدید تداوم خواهد داشت که البته باز هم باید تاثیر آن را بر صنایع دید تا جهت بازار مشخص شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود