امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
10/23 1392

ایران و جهان- بازگشت شاخص به مدار 87هزار متاثر از خبرهای مثبت مذاکرات و تکذیب شایعات اخیر توسط سازمان بورس، خیال بازیگران بازار سرمایه را راحت کرد.

به گزارش ایران و جهان، شاخص در پایان معاملات امروز 1708واحد رشد داشت و توانست به مدار 87هزار واحدی بازگردد. اخبار مثبت توافق ایران با1+5 بازار را امیدوار و شفاف سازی سازمان بورس نیز در پی شایعات روزهای اخیر خیال سرمایه گذاران را راحت کرد. 

به نظر می رسد که شاخص کل بورس پس از استراحت نسبتا طولانی که کاهش بیش از 3500واحدی را به همراه داشت، در مدار رشد قرار گرفته است. اجرای توافق �?نو، تاثیر مثبت بر گروه های بانکی، خودرویی، پتروشیمی و پالایشی دارد که در معاملات امروز این گروه ها با افزایش تقاضا مواجه بودند. در خبرها آمده بود که عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان از برداشتن تحریم قطعات خودرو از اواسط هفته آینده خبر داده و گفت: این تحریم از سوی شخص باراک اوباما وضع شده و برای لغو آن نیاز به موافقت کنگره نیست.


پیش از این هم اعلام شده بود که خودروسازان خارجی درصدد ورود به بازار خودروی ایران هستند، خبر لغو تحریم ها و حضور خودروسازان خارجی، خودرویی های بورس را در مدار صعود قیمت سهام قرار می دهد همانطور که از امروز افزایش تقاضا در این سهم نمایان بود. به گزارش ایران و جهان، تحریم خودروی ایران از 10 تیرماه سال جاری و با تصمیم رئیس جمهور آمریکا اجرایی شد.
اما بانکی ها نیز پس از روزهای متوالی که با فراز و فرودهای قیمت سهام همراه بود، امروز با حرکت مثبت شاخص همگام شدند و حجم تقاضای بسیاری را ثبت کردند. به گفته کارشناسان این گروه نیز پس از خبرهای مثبت �?نو، چشم انداز خوبی را پیش رو دارد.


از مجلسی ها خبر می رسد که نرخ خوراک پتروشیمی ها در کمیسیون تلفیق به رای گذاشته شده، در خبرها بود که پیشنهاد کمیسیون صنایع در خصوص نرخ خوراک مایع و گاز هردو در قالب یک پیشنهاد به رای گذاشته شده است. 

یادآور می شود که آخرین پیشنهاد کمیسیون صنایع مجلس برای نرخ خوراک گاز، قیمت15سنت بود. نتیجه اینکه از آنجاییکه بحث تخفیف خوراک مایع از 5به 7درصد با قانون هدفمندی یارانه ها مغایرت دارد، یک کارگروه برای تصمیم‌‌گیری درباره قیمت خوراک پتروشیمی‌ها در کمیسیون تلفیق تشکیل شده تا کار کارشناسی بیشتری انجام شود. برخی کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که این مهم گروه پتروشیمی ها و پالایشگاهی را متاثر خواهد ساخت اما به نظر می رسد که بازار تاثیر اخبار مذکور را تجربه کرده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود