امروز: پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
08/25 1392

ایران و جهان- گروه بانکی در بورس متاثر از اخبار سیاسی نتوانست شاخص را در صعود 7400واحدی همراهی کنند؛ کارشناسان بر این باورند که چهار دلیل، بانکی ها را از اقبال بازار دور ساخته است.
شاخص بورس تهران امروز صعود 740واحدی را ثبت کرد تا عبور از مدار 77 هزار واحدی را سرعت بخشد. اما در این صعود گروه بانکی ها نقشی نداشتند. در میان معاملات امروز، گروه بانکی متاثر از اخبار سیاسی نتوانستند شاخص را در این صعود همراهی کنند. کارشناسان بر این باورند که چهار دلیل بانکی ها را از اقبال بازار دور ساخته است.
حامد مقدم کارشناس بازار سرمایه در این خصوص به خبرنگار ایران و جهان می گوید: اخبار سیاسی بیشترین تاثیر را بر روند حاکم بر گروه بانکی ها داشت. در پی اعتراض اتحادیه اروپا بر رای اولیه دادگاه درخصوص بانک هایی که از لیست تحریم خارج شده بودند، شرایط خاصی بر این گروه حاکم شد . از سوی دیگر در برخی خبرگزاری ها آمده بود که تا مشخص شدن رای دادگاه بانک های مذکور، همچنان در لیست تحریم ها خواهند ماند.
وی ادامه داد: شرایط این گروه به نگاه سهامداران تاثیرگذار است و می تواند آن ها را به سوی سهام دیگری سوق دهد چراکه در این شرایط بازیگران در پی کسب سود بیشتر به سوی سهام مثبت بازار حرکت می کنند.
این کارشناس به مقطع زمانی اشاره کرده و ابراز داشت: برهه کنونی که موعد تسویه کارگزاری ها است، بسیاری از سهامداران را فروشنده کرده و این مهم نشان می دهد که گروه بانکی از اقبال بالایی در بازار سهام برخوردار بوده که اخبار مذکور موجب خروج سهامداران از این گروه شده است. 
رمضانزاده از سهامداران بازار سرمایه با اشاره بر وضعیت بانکی ها در معاملات امروز به ایران و جهان می گوید: سیاست های خارجی تاثیر به سزایی بر گروه بانکی داشته است. خبرهایی مبنی بر عدم برداشتن تحریم بانکی ها، سهامداران این گروه را در ماندن مردد ساخت در نتیجه بسیاری از سهامداران این گروه امروز فروشنده شدند.
وی ادامه می دهد: نباید فراموش کرد که خبر عدم افزایش سود بانکی نیز ،در این شرایط مضاف بر علت شد و معاملات این گروه را قرمز کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود