امروز: پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
10/18 1392

ایران و جهان- ایران و جهان- برخی شرکت های پتروشیمی که در بازار پایه فرابورس  معامله می شوند، نام و عنوان شرکت را یدک می کشند و هنوز در حد طرح هستند. این شرکت ها که با معامله در بازار سرمایه اعتماد سرمایه گذاران را به دست آورده، گاهی ارزش بازاری بیش از 500میلیارد تومان را هم ثبت کرده اند. برای این شرکت ها درآمد و سوددهی حداقل تا 5سال آینده نیز متصور نیست، به نظر می رسد که سهامداران و به طور خاص سهامداران غیرحرفه ای باید با آگاهی بیشتری نسبت به خرید و فروش سهام این شرکت ها اقدام کنند. در این خصوص با سید مهدی علم الهدی مدیر پذیرش فرابورس گفتگو کردیم. وی می گوید: 
طبق ماده 99برنامه پنجم شرکت های ثبت شده نزد سازمان نقل و انتقال سهامشان را باید در فرابورس انجام دهند این نقل و انتقال در در بازار پایه انجام شود. شرکت های این بازار از فیلتر پذیرش عبور نکرده اند. علم الهدی ادامه می دهد: بنابراین شرکت های مورد معامله در این بازار از ریسک بالاتری برخوردار بوده و به این دلیل که الزام افشای اطلاعات ندارند، از شفافیت اطلاعاتی کمتری برخوردارند. وی یادآور می شود: ما اساسا به سهامداران غیرحرفه ای فعالیت در این بازار را توصیه نمی کنیم. 
سید مهدی علم الهدی در خصوص عرضه های اولیه در فرابورس به ایران و جهان می گوید: شرکت های پتروشیمی غدیر و تولید برق عسلویه مپنا به زودی در فرابورس عرضه اولیه را انجام می دهند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود