امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
01/18 1394

گروه تالار- سید مهدی علم الهدی معاون توسعه بازار فرابورس در گفتگو با ایران و جهان، از عرضه های فروردین و اردیبهشت امسال خبر داد.

به گزارش ایران و جهان، سید مهدی علم الهدی معاون توسعه بازار فرابورس گفت: عرضه های فرابورسی در فروردین ماه دو شرکت فولاد هرمزگان و بهمن دیزل است.

وی با اشاره به عرضه های اردیبهشت ماه فرابورس ادامه داد: در دومین ماه امسال نیز حداقل 2 شرکت و حداکثر 4 شرکت عرضه خواهند شد.

با توجه به اینکه رییس سازمان بورس از عرضه 20 شرکت اشاره کرده بود از معاون توسعه بازار به میزان سهم فرابورس از عرضه های مذکور سوال شد. وی گفت: طبیعتا عرضه های فرابورس بیشتر خواهد بود.
همچنین معاون توسعه بازار فرابورس ایران جزئیات پذیرش 6 شرکت در اسفندماه سال گذشته را تشریح کرد.

سید مهدی علم‌الهدی با اشاره به وضعیت مطلوب تعداد شرکت‌های پذیرش شده در فرابورس ایران در سال 93 اظهار داشت: در سالی که گذشت رکورد تعداد شرکت‌های پذیرش شده در فرابورس شکسته شد به طوری که این عدد از 23 شرکت در سال 92 به 35 شرکت افزایش یافت.

معاون توسعه بازار فرابورس ایران در ادامه از پذیرش 6 شرکت در اسفندماه 93 خبر داد و افزود: تمامی این شرکت‌ها که در صنایع مختلف هم فعالیت دارند، در بازار دوم فرابورس ایران پذیرش شده‌اند.

وی در توضیح مشخصات شرکت‌های پذیرش شده گفت: شرکت بیمه اتکایی امین با یک هزار میلیارد ریال سرمایه و شرکت‌های نیروی برق دماوند و پگاه آذربایجان شرقی با 460 و 200 میلیارد ریال سرمایه از جمله این شرکت‌ها هستند.

علم‌الهدی همچنین اضافه کرد: شرکت 70 میلیارد ریالی توکا رنگ فولاد سپاهان و همچنین دامداری 52 میلیارد ریالی تلیسه نمونه دیگر شرکت‌های پذیرش شده در ماه پایانی سال گذشته هستند؛ ضمن آنکه موسسه اعتباری کوثر مرکزی نیز با 3 هزار میلیارد ریال سرمایه از بازار پایه به بازار دوم فرابورس ایران ارتقا پیدا کرده است.

وی یادآور شد: در روزهای ابتدایی امسال، نماد شرکت کشتیرانی جنوب خط ایران به عنوان چهل و نهمین شرکت در بازار اول فرابورس ایران درج شد. 

علم‌الهدی ابراز امیدواری کرد که پذیرش شرکت‌ها در فرابورس طی سال 94 نیز با افزایش مواجه شود و شرکت‌های جدیدی از طریق بازارهای مختلف فرابورس ایران به بازار سرمایه راه پیدا کنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود