امروز: جمعه، 28 اردیبهشت 1403
11/7 1392

ایران و جهان-رییس سازمان بورس علت کاهش های اخیر شاخص را روانی مطرح کرده و یادآور می شود که بازار سرمایه مشکل بنیادی ندارد و جو روانی عامل اصلی روند نزولی شاخص است. شنیده می شود که فردا حقوقی ها برای حمایت از بازار جلسه دارند.
رییس سازمان بورس علت کاهش های اخیر شاخص را روانی مطرح کرده و یادآور می شود که بازار سرمایه مشکل بنیادی ندارد و جو روانی عامل اصلی روند نزولی شاخص است. علی صالح آبادی شرایط کنونی بازار را گذرا عنوان می کند و معتقد است که بازار به تعادل بازمی گردد و جای نگرانی برای سرمایه گذاران وجود ندارد.
سخنگوی سازمان بورس در پاسخ به ایران و جهان، درخصوص کاهش ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه ابراز داشت: در این خصوص برنامه‌ها و کمیته‌هایی داریم که برای کاهش ریسک سرمایه گذاری برنامه ریزی شود. وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران علاوه بر دقت، باید مراقب باشند که بازار سرمایه ریسک دارد اما یکی از این راهکارها برای کاهش ریسک تشکیل سبد متنوع است که اگر صنعتی دچار مشکل شد بتوانند از طریق دیگر صنایع ریسک را پوشش دهند. 

شرکت ها در بازار پایه پذیرش نمی شوند
علی صالح آبادی به پذیرش نشدن شرکت های بازار پایه فرابورس اشاره کرده و یادآور می شود: بارها اعلام کردیم که شرکت‌ها در بازار پایه پذیرش نمی شوند. 
در راستای قانون برنامه پنجم بازار، معامله سهام شرکت ها در بازار پایه انجام می شود. در واقع هدف این بود که این شرکت ها به مرور از شفافیت برخوردار شوند به بازارهای بالاتر ارتقا یابند.
رییس سازمان بورس در خصوص عرضه های خصوصی سازی می گوید: اگر عرضه خصوصی سازی بخواهد در بازار سرمایه مشکلی ایجاد کند، انجام نخواهد شد این عرضه ها حسب کشش بازار صورت گرفته و برهمین اساس نیز انجام خواهد شد.


جلسه با پتروشیمی ها/ تصمیم گیری براساس اصول
سخنگوی سازمان بورس به جلسه پتروشیمی ها اشاره کرده و می گوید: آخرین خبرها از این جلسه مبنی بر تصمیم گیری براساس اصول خاصی است؛ یکی از این اصول مشخص کردن قیمت جذاب بوده به طوریکه باعث جذب سرمایه های خارجی و داخلی شود. یکی دیگر از این اصول، حفظ مزیت رقابتی با دیگر کشورهای منطقه است. 
این مقام در توصیه به سرمایه گذاران اذعان می کند: سرمایه گذاران توجه کنند که طرح های توسعه ای بسیاری از شرکت در سال 93به بهره برداری می رسد که تاثیر مستقیم بر سودآوری آن ها خواهد داشت. همچنین برخی شرکت ها به دلیل محدودیت های قبلی، کمتر از ظرفیت فعالیت می کردند و با برداشتن این محدودیت ها، می توانند از تمام ظرفیت بهره ببرند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود