امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
11/8 1392

ایران و جهان- حقوقی ها امروز به داد بازار سرمایه رسیده و از سرعت شاخص در  ثبت کاهش های جدید کاستند. خبر حمایت حقوقی ها از بازار سرمایه را می شد از جمع شدن برخی صف های فروش در آخرین ساعات معاملات دیروز مشاهده کرد امروز هم جو روانی مثبت توانست روند قیمتی سهام بسیاری را تغییر دهد. متعادل کردن بازار در شرایطی که حجم عرضه ها چند برابر تقاضا بود، نقدینگی بالایی می طلبد از سوی دیگر تعداد بسیاری از فروشنده ها، امروز به امید رشد قیمت سهام در روزهای آتی با توجه به جو روانی مثبت، از فروش امتناع کردند.
به گزارش ایران و جهان، پس از روزهای متوالی ثبت کاهش شاخص، امروز با حمایت حقوقی ها از سرعت سقوط شاخص کاسته شد. محرم رزمجویی معاون سرمایه گذاری هلدینگ توسعه صنایع معدنی امید در گفتگو با ایران و جهان، مثبت شدن روند شاخص را ناشی از دو عامل عنوان می کند. وی معتقد است: افت شدید قیمت‌ها در روزهای قبل و رسیدن به کف قیمت، جذاب شدن این سهام را موجب شده است. وی ادامه می دهد: نکته دوم اعلام حقوقی ها برای حمایت بود که جو روانی بازار را مثبت کرد. وی در پاسخ به ایران و جهان در خصوص اینکه آیا این حمایت حقوقی ها به نوعی برهم زدن مکانیزم بازار نیست، یادآور می شود: در همه جای دنیا نهادهایی هستند که بازارساز نامیده می شوند، این شرکت ها عهده دار ایجاد ثبات و تعادل در بازار هستند. که بازار افزایش و کاهش های ناگهانی را تجربه نکند.
رزمجویی در خصوص بازار فردا می گوید: بازار فردا ادامه بازار امروز خواهد بود. در حقیقت بازار نیازمند اخبار مثبت و ابهام زدایی است. در حال حاضر نرخ خوراک پتروشیمی ها و نرخ بهره مالکانه ابهامات بزرگ بازار است که با رفع آن ها بازار به روند مثبت بازمی گردد.
معاون سرمایه گذاری"امیدکو" خاطرنشان می کند: اگر ابهامات بازار که عوامل منفی تاثیرگذار بازار محسوب می شوند، شفاف نشود، نمی توان انتظار رشد تا پایان سال را داشت.
شهریار هاشمی کارشناس ارشد بازار سرمایه بازار امروز را تحت تاثیر خبر حمایت حقوقی ها ارزیابی کرده و می گوید: حمایت حقوقی ها عامل اصلی و تاثیرگذار مثبت بودن شاخص بود. اما باید دید که حمایت حقوقی ها تا چه زمانی ادامه می یابد. وی در خصوص حمایت حقوقی ها ابراز داشت: رفتار حمایتی حقوقی ها گرچه از شتاب شاخص برای ریزش های بیشتر کاست ولی مکانیزم بازار آزاد را بهم زد. این کارشناس بازار سرمایه معتقد است: منابع بالایی برای تداوم روند مثبت شاخص لازم است و باید دید که حقوقی ها توان ادامه این حمایت را دارند. این درحالی است که بسیاری از فروشنده ها، در جهت افزایش قیمت سهام، صبر کردند، این گروه در روزهای آتی فروشنده خواهند بود.


هاشمی ادامه داد: افت 30درصدی قیمت اکثر نمادها، آن ها را برای خرید جذاب کرده است. و این عامل نیز تاثیر بسیاری در مثبت بودن شاخص امروز داشت.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود