امروز: دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
11/12 1392

ایران و جهان- شاخص در معاملات امروز به کانال 84هزار واحدی وارد شد اما نتوانست  از این محدوده مقاومتی عبور کند، فردا سرنوشت بازار مشخص می شود. معاملات فردا بازار نقش بااهمیتی در تعیین جهت روند شاخص ایفا می کند. 
وحید عباسیون معاون سرمایه گذاری "سکاب" در خصوص بازار امروز به ایران و جهان می گوید: حمایت حقوقی ها و عدم عرضه آن ها بازار سرمایه را در روزهای اخیر کمک کرد. در ساعات پایانی معاملات امروز برخی حقوقی ها عرضه داشتند که می تواند بازار فردا را متعادل کرده و از شتاب رشد شاخص بکاهد.
وی ادامه داد: فردا روز سرنوشت سازی برای بازار محسوب می شود اگر شاخص بتواند با حجم بالایی مقاومت 85هزار واحد را رد کند، آغاز موج پنجم بازار خواهد بود که می تواند شاخص را به مرز 100هزار واحدی برساند.
اما اگر شاخص نتواند در معاملات فردا از 85هزار واحد عبور کند، می تواند اصلاح موج چهارم و بازگشت شاخص به رقم های پایین‌تر باشد.
این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به ایران و جهان درخصوص اینکه آیا حقوقی ها می توانند به حمایت ادامه دهند، ابراز داشت: به نظر می رسد که حقوقی ها نمی توانند این حمایت را ادامه دهند و به احتمال زیاد از روزهای آتی شاهد عرضه های حقوقی ها خواهیم بود. وی خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر بازار حمایتی بود و حقیقی ها نیز به امید رشد قیمت ها از حجم عرضه ها کاستند اما با شروع عرضه حقوقی ها، حقیقی ها نیز به جمع فروشنده ها اضافه خواهند شد.
نادر گلشن کارشناس تکنیکال بازار سرمایه در خصوص روند شاخص کل به ایران و جهان می گوید: شاخص در بازار فردا برای عبور از محدوده 84هزار واحدی درگیر خواهد شد. وی ادامه می دهد: شاخص امروز نتوانست پله بعدی مقاومت را که عبور از مرز 84هزار و 200واحد بود، پشت سربگذارد. در نتیجه احتمال بازگشت شاخص به کانال 82هزار واحدی وجود دارد. این تکنیکالیست ابراز داشت: شاخص تحت فشار مقاومتی ناشی از شکست های پی درپی محدوده های حمایتی قرار دارد و بازار فردا روند شاخص را در روزهای آتی مشخص می کند.
وی در خصوص حمایت حقوقی ها در روزهای اخیر خاطرنشان می کند: حمایت حقوقی ها به عبور شاخص از مقاومت 82هزار و 800 کمک کرد و در صورت تداوم این حمایت به شکل روزهای قبل، می توان به عبور شاخص از مقاومت مذکور امید داشت.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود