امروز: یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
01/30 1393

ایران و جهان- ریزش های مدام شاخص، کار بازار سرمایه را به برگزاری جلسه اضطراری وزیر اقتصاد با مدیران عامل بانک ها کشاند و وزیر اقتصاد شخصا وارد عمل شد.
این جلسه در حالی برگزار می شد که شاخص در اولین روز هفته کاهش بیش از 500واحدی را ثبت کرده بود. جلسه اضطراری میان وزیر امور اقتصاد با مدیران عامل بانک ها برای تزریق منابع سنگین نقدینگی با عاملیت صندوق توسعه مشترک بازار برگزار شد.

پس از دستورالعمل های جدید برای کنترل ریزش های مدام شاخص و جلوگیری از عرضه های سنگین حقوقی ها، اینبار بانک ها قرار است که برای حمایت از بازار سرمایه وارد عمل شوند. در این حمایت قرار است که بانک های ملی، تجارت، ملت، سپه همچنین بیمه مرکزی و بیمه ایران به یاری بازار سرمایه اقدام کنند. در همین راستا مدیرعامل بانک ملی به فارس گفت: در این جلسه تصمیم بر این شد که در راستای حمایت از بازار سرمایه، صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه تقویت شده و مبلغ قابل توجهی به بورس تزریق می‌شود.

عبدالناصر همتی با اشاره به جلسه مدیران عامل بانک‌های دولتی با وزیر اقتصاد و دارایی، اظهارداشت: در این جلسه تصمیم بر این شد که از طریق تقویت «صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه» از بورس حمایت شود.

وی در خصوص میزان اعتبار برای حمایت از بازار سرمایه،‌گفت: رقم قابل توجهی تزریق خواهد شد و با توجه به اینکه بازار، ‌سهام ارزنده‌ای دارد با خرید آنها توسط صندوق، نگرانی‌های به وجود آمده برای سهامداران برطرف می‌شود.

مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه با افزایش منابع این صندوق، سهام‌ خریداری خواهد شد، افزود: بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سپه و همچنین بیمه مرکزی و بیمه ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار از نهادهای عضو این صندوق هستند.

وی با بیان اینکه دیگر بانک‌ها در این صندوق عضو نیستند، از تاکید طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی بر تقویت و حمایت از بازار سرمایه خبر داد و تصریح کرد: حمایت از بازار سرمایه هدف اصلی صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه است.
گفته می شود که نتیجه این جلسه اختصاص مبلغ 3700میلیارد تومان برای حمایت از بازار سرمایه بوده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود