امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
06/7 1393

ایران و جهان- اولین هفته شهریور نیز با کاهش 556واحدی شاخص به پایان رسیداما تک سهم ها در این هفته پیشتازی کردند.

به گزارش ایران و جهان، شاخص بورس که ابتدای هفته را با 73هزار و 868واحد آغاز کرده بود تا پایان هفته نتوانست مقاومت کند با کاهش 556واحدی به 73هزارو 312 واحد رسید.
کارشناسان معتقدند بازار به شوک نیاز دارد و مدیر عامل بورس نیز در جمع خبرنگاران از بازگشایی نماد پالایش ها در هفته های آتی خبر داده است .به باور کارشناسان بازگشت پالایشی ها به گردونه معاملات می تواند در روند بازار تاثیرگذار باشد.

اما در همین خصوص معاون سرمایه گذاری سپه معاملات این هفته بازار سرمایه را کم حجم و کم رمق عنوان کرده و به ایران و جهان می گوید: سهام بزرگ بورسی در بازار این هفته، حرکت خاصی نداشتند اما سهام کوچک، در معاملات این هفته، در اوج قرار داشتند.

فرهاد امیرحسینی ادامه می دهد: حقوقی ها نیز در این هفته، پائین تر از کف قیمت سهام، بلوکی خرید کردند. 

این کارشناس می گوید: بازار کسل کننده این هفته کاهش بیش از 500واحدی شاخص را به همراه داشت، به نظر می رسد که خریدار و فروشندگان تمایلی برای انجام معامله ندارند.

وی در پیش بینی بازار هفته آینده معتقد است: به نظر نمی رسد که اتفاق خاصی در هفته آینده بیفتد تا روند کنونی را تغییر دهد. گرچه فعالان این حوزه، امیدوار هستند که خبر خوب اقتصادی و سیاسی به بازار تزریق شود.
معاون سرمایه گذاری سپه یادآور می شود: تا زمانی که خبری از رونق عمومی به چشم نخورد، همچنان نوسان‌گیران، به سهام کوچک گرایش خواهند داشت.

وی سهام کوچک نظیر کانی های غیرفلزی را در زمره سهام جذاب هفته آتی عنوان کرد.

در همین زمینه فرهاد رمضان، مدیرعامل گروه اقتصادی آزادگان نیز سهام کوچک را در هفته جاری، پیشتازان اصلی بازار عنوان کرده و به ایران و جهان می گوید: سهم های بزرگ در این هفته کاملا مهجور بودند این گروه به دلیل سهام شناور بالا همچنین حجم مبنا، بازار را در انتظار می گذارند این درحالی است که سهام کوچک به دلیل سهام شناور آزاد و حجم مبنای کم، با شتاب بیشتری تغییرات قیمتی را تجربه می کنند.

وی ادامه می دهد: باید اشاره کرد که میزان خریدهای در قیمت های منفی در هفته های اخیر افزایش یافته، که می تواند این مهم ناشی از دو عامل باشد.

مدیر عامل گروه اقتصادی آزادگان می گوید: این مهم می تواند ناشی از دسترسی برخی افراد به اطلاعات نهانی باشد که این عده با تصور کسب بازدهی مناسب، در قیمت های منفی اقدام به خرید می کنند. در دسته دیگر افردا خوش بین به کلیات بازار در آینده قرار گرفته اند، برآیند این گروه، بازار مثبت و کسب بازدهی مناسب در آینده است که عامل خرید در قیمت های منفی و گاها خرید در صف های فروش است که عامل اول قوی‌تر به نظر می رسد.

وی نوسان شاخص در هفته آینده را مثبت ارزیابی کرده و می گوید: صنایع غذایی و ساختمانی را می توان صنایع جذاب هفته آتی معرفی کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود