امروز: جمعه، 14 اردیبهشت 1403
10/19 1393

گروه تالار- کاش می شد "سحر وجادوی" شاخص را با وردی باطل کرد اما به نظر می رسد که کار شاخص از این حرفها گذشته باشد.

بازار سرمایه این هفته را نیز با ادامه روند نزولی ادامه داد و با سقوط به کانال 66هزار واحدی پرونده معاملات این هفته را بست.

بهروز شهدایی ، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در هفته آینده نباید منتظر اتفاق جدیدی در بازار سرمایه بود به ایران و جهان می گوید: کم بودن حجم معاملات، برای بازار سرمایه به مسئله عادی تبدیل شده و بازار همچنان مترصد خبر است. وی ادامه می دهد: همچنان ابهاماتی در بازار هست که روند بازار را در دست دارد، ابهاماتی در خصوص بودجه 94، قیمت نفت و آینده آن، تقابل ارزها و اختلاف نظرهایی که در اوپک در خصوص کنترل قیمت نفت هست، همواره بازار را متاثر می سازد.

کارشناس بازار سرمایه به روند نزولی شاخص اشاره کرده و می گوید: افت شدید شاخص، در ماههای اخیر پارامتر مهم دیگری است که تبعات منفی برای سرمایه گذاران دارد و انتظار ماندن سرمایه گذاران در بازار، در شرایط مذکور، بعید به نظر می رسد. باید در نظر داشت که بازگشت اعتماد به بازار مستلزم زمان خواهد بود.

این کارشناس بازار ابراز داشت: جابه جایی در ریاست سازمان بورس فارغ از توانمندی مدیر قبلی و جدید، تبعات دیگری برای بازار داشته است. چراکه هر تغییری تاثیرگذار است، با این وصف هنوز هم اخبار مذاکرات نقش اصلی را در عوامل تاثیرگذار بازار می کند و با کوچکترین خبر مثبتی از مذاکرات ورق برای بازار برمی گردد و بازار منتظر آن خبر است.

وی در پیش بینی بازار هفته آینده به ایران و جهان می گوید: در هفته آینده نیز نباید منتظر اتفاق جدیدی در بازار بود، در واقع بازار هفته آینده را می توان ادامه بازار این هفته عنوان کرد.
شهدایی در معرفی صنایع جذاب گفت: تک سهم هایی که حجم مبنا و ارزش بازار کمتری دارند، می توانند بیشتر از سایرین مورد توجه بازار باشند.

علیرضا نویدی،کارشناس دیگر، با اشاره به روند کنونی بازار به ایران و جهان می گوید: بیش از یک سال است که شاخص روند کاهشی داشته و در مقاطع مختلف نقدینگی از بازار سهام به بازارهای موازی سوق یافته است، در این میان این اعتماد عمومی است که کاهش یافته و بازگشت آن مستلزم زمان زیادی خواهد بود.

وی ادامه می دهد: در شرایط کنونی بازار نیاز به تزریق نقدینگی تازه دارد و در این صورت می توان به بازگشت شاخص امیدوار بود.

این کارشناس روند نزولی را ادامه دار عنوان کرده و معتقد است: بازار نیاز به شوک دارد و اخبار مثبت مذاکرات می تواند بازار را به حرکت وادارد.

وی حجم معاملات این هفته را کم رمق دانست و گفت: در این هفته کم رمقی بارزترین خصیصه بازار بود، به طوری که با رسیدن اکثر قیمت سهام به کف، دیگر سهامداران، انگیزه ای برای فروش ندارند و نامشخص بودن روند بازار، نیز مانع خرید شده است.

این کارشناس بازار سرمایه صنعت و سهام جذابی را برای هفته آینده معرفی نکرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود