امروز: پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
06/9 1393

ایران و جهان- طلسم عرضه های اولیه در فرابورس فردا شکسته می شود اما ادامه حضور شرکت های جدید در بازارفرابورس به نتیجه این عرضه بستگی دارد.

پس از گذشت روزهای متوالی از اولین عرضه اولیه فرابورس در فروردین ماه، بالاخره طلسم عرضه های اولیه در این بازار شکسته شد و فرابورس ایران از ورود سرمایه گذاری مسکن زاینده رود 10شهریورماه خبر می دهد. این درحالی است نتیجه این ورود تکلیف عرضه های بعدی را مشخص می کند.

به گزارش ایران و جهان، فرابورس ایران از ابتدای سال تاکنون عرضه های زیادی را به خود ندیده است. در واقع تنها عرضه اولیه این بازار در فروردین ماه با رونمایی 10درصد از سهام کشتیرانی دریای خزر کلید خورد و سرمایه گذاری مسکن زاینده رود، دومین عرضه اولیه فرابورس در سال جاری محسوب می شود. فعالان بورسی، شرایط عمومی بازار را دلیل اصلی عدم عرضه های اولیه عنوان می کنند. 

بهنام محسنی، رئیس اداره عملیات بازارفرابورس ایران در گفتگوی اختصاصی با ایران و جهان می گوید: محدودیتی برای عرضه های اولیه مطرح نبوده بلکه بحث ارزیابی وضعیت عمومی بازار است. وی ادامه داد: این ارزیابی ها نشان داد که شرایط عمومی بازار به گونه ای است که حضور شرکت های جدید در عرضه های اولیه می تواند تحرک را به بازار سرمایه برگرداند.

رئیس اداره عملیات فرابورس با اشاره به همزمانی این عرضه با افتتاح صندوق ساختمان و زمین می گوید: همزمانی عرضه سرمایه گذاری مسکن زاینده رود که در گروه املاک و مستغلات هست، با افتتاح صندوق ساختمان و زمین، اتفاق خوبی است و اعتقاد ما این است که پیوستن "ثرود" به بازار، در هفته جاری می تواند چرخه ارزش بازار صنعت املاک و مستغلات را تکمیل کند. لازم به اشاره است که این عرضه بسیار کوچک بوده و تاثیری چندانی بر ارزش کل بازار نخواهد داشت. 

اما محسنی ادامه عرضه‌اولیه ها را منوط به نتایج این عرضه عنوان کرده و می گوید: پس از این عرضه و بررسی عکس العمل بازار و اینکه تحرک مورد انتظار به بازار برگردد می توانیم این چرخه را ادامه دهیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر پتروشیمی برزویه، سرمایه گذاری مسکن پردیس و فولاد هرمزگان را برای عرضه داریم و ادامه ارائه بستگی به عکس العمل بازار پس از عرضه سرمایه گذاری مسکن زاینده رود دارد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود