امروز: یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
08/21 1393

گروه تالار- سرانجام عرضه های اولیه از سرگرفته شد و با عرضه بهمن لیزینگ، بازار در آستانه عرضه شرکت قاسم ایران و سیدکو قرار گرفت.

بهمن لیزینگ عرضه شد، امروز نیز شرکت قاسم ایران به فرابورس می آید، این درحالی است که گفته می شود، هفته آینده نیز سیدکو راهی بازار سرمایه خواهد شد. عرضه هایی که بازار مدتهای مدیدی در انتظار آن بود با مثبت شدن وضعیت به بازار سرمایه سرازیر شد. 

این درحالی است که فعالان بازار براین باورند سه عرضه اولیه با فواصل اندک، بازار را متحیر ساخته است اما علی صالح‌آبادی نظر دیگری دارد. رئیس سازمان بورس اوراق بهادار در گفتگو با ایران و جهان، این عرضه های اولیه را نشان دهنده وضعیت طبیعی بازار عنوان می کند. صالح آبادی می گوید: بازگشت عرضه های اولیه نشان می دهد که بازار شرایط خوبی داشته و کشش این عرضه ها را دارد.

اما بهنام محسنی ، رئیس اداره عملیات بازار فرابورس نیز تلویحا سخنان صالح آبادی را تائید می کند و در همین خصوص به ایران و جهان می گوید: این عرضه ها کوچک بوده و تامین نقدینگی آن بازار را متاثر نمی سازد. وی می گوید: این عرضه ها مدیریت شده است و با توجه به حجم آن صورت می گیرد اما اگر عرضه ها در حجم متفاوتی بود، تصمیم متفاوتی نیز اتخاذ می شد.

وی در خصوص تداوم عرضه های اولیه در فرابورس نیز به ایران و جهان گفت: پس از این نیز با بررسی شرایط بازار، برای عرضه های بعدی تصمیم گیری خواهد شد. تداوم آماده سازی شرکت ها برای عرضه‌های اولیه به صورت مستمر انجام شده اما با توجه به شرایط بازار و مقتضیات آن، عرضه ها تصمیم گیری می‌شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود