امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
07/2 1393

ایران و جهان- بیمه کوثر، سرانجام گزارش عملکرد سه ماهه را در مهرماه با چند ماه تاخیر منتشر کرد.

به گزارش ایران و جهان، شرکت بیمه کوثر که براساس مفاد بند ماده 99قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه معاملات سهام را در بازار پایه فرابورس انجام می دهد، هنوز پذیرش فرابورس را نگرفته، با تاخیر چندماهه در انتشار گزارش عملکرد سه ماهه اول سال جاری، از کنار دستورالعمل افشا اطلاعات مالی شرکت ها گذشته است.

این درحالی است که براساس ماده 24 دستورالعمل انظباطی ناشران غیربورسی و غیر فرابورسی ثبت شده نزد سازمان نیز تأخیر در افشای اطلاعاتِ موضوع دستورالعمل افشا، موجب اخطار کتبی به ناشر و مدیران ارشد آن با درج در پرونده و اعلام به عموم می شود.

در این خصوص علی بیگ زاده رییس نظارت بر ناشران فرابورسی می گوید: شرکت هایی که در بازار پایه توافقی هستند نیز باید الزامات دستورالعمل افشا را رعایت کنند.
یک منبع آگاه در خصوص تاخیر بیمه کوثر در ارسال گزارش سه ماهه، به ایران و جهان می گوید: تاخیر در ارسال حساب های اتکایی توسط بیمه مرکزی و مشکل فنی در سیستم مالی همکاران سیستم، دلایل عمده این تاخیر بوده اند.

این منبع آگاه می گوید: در حال حاضر مشکلات مذکور حل شده و شرکت در موعد مقرر گزارش شش ماهه را ارائه خواهد کرد.

باید در نظر داشت که قوانین و الزامات بازارسرمایه برای همه شرکت ها، یکسان است و مطابق دستورالعمل انظباطی ناشران، عدم رعایت آن برای شرکت تبعاتی دارد.

بیمه کوثر در سه ماهه اول سال، مبلغ 110میلیارد و 660میلیون ریال سود خالص به دست آورد و براساس سرمایه یک هزار و 400میلیارد ریالی، مبلغ 79ریال سود برای هر سهم ساخت.

این شرکت یکی از شرکت های بیمه ای بود که هواپیمای آنتونوف 140 که اخیرا در تهران، سقوط کرده بود را بیمه کرده است. خسارت پرداختی این شرکت در سه ماهه اول سال حدود 404میلیارد ریال است. یک کارشناس مالی می گوید: بخشی از خسارت پرداختی سه ماهه مربوط به هواپیما مذکور بوده و بخش دیگر آن در گزارش عملکرد دوره های بعد لحاظ می شود.

بیمه کوثر قرار است تا پایان امسال سرمایه 400میلیارد ریالی را یک هزار و 400میلیارد ریال برساند. براساس مصوبه مجمع، افزایش سرمایه از مبلغ 1,400 میلیارد ریال به مبلغ 2,500میلیارد ریال نیز و اختیار عملی کردن آن به مدت 2سال به هیات مدیره تفویض شده تا هیات مدیره پس از اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به عملی کردن آن اقدام کند. قرار است که این افزایش سرمایه مذکور از از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تامین شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود