امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
06/31 1393

ایران و جهان- بازار سرمایه در حالی آخرین روز تابستانی را با افزایش 100واحدی  شاخص سپری کرد که هنوز هم برخی شرکت ها گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال را ارائه نکرده اند. این درحالی است که شرکت های بورسی در آستانه ارائه گزارش عملکرد گزارش شش ماهه قرار می گیرند.

به گزارش ایران و جهان، بانک پارسیان که با سرمایه 15هزار و 840میلیارد ریالی در بازار اول بورس، فعالیت می کند، سود هر سهم سال مالی 93را در بهمن سال قبل، مبلغ 628ریال پیش بینی کرده است. باوجودی که شرکت ها در آستانه ارائه گزارش عملکرد شش ماهه قرار می گیرند هنوز عملکرد سه ماهه این شرکت منتشر نشده است.

این درحالی است که براساس ماده 24 دستورالعمل انظباطی ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، تاخیر در انتشار اطلاعات پیش بینی عملکرد سالانه، براساس عملکرد واقعی 3، 6 و 9 ماهه موضوع دستورالعمل افشا، موجب تذکر کتبی به ناشر و مدیران ارشد آن با درج در پرونده می شود.

با این مقدمه به سراغ محمدرضا معتمد رییس نظارت بر ناشران بورس رفتیم و در خصوص وضعیت بانک پارسیان پرسیدیم. معتمد به گزارش عملکرد سه ماهه بانک پارسیان اشاره کرده و به ایران و جهان می گوید: گرچه این شرکت اطلاعات سه ماهه را در موعد مقرر به بورس ارسال نکرده و آن را با تاخیر در تیرماه به بورس فرستاده اما این گزارش برای انجام برخی اصلاحات به شرکت فرستاده شد که تا این تاریخ، گزارش اصلاحی به بورس بازنگشته است.

وی در پاسخ به ایران و جهان در خصوص عکس العمل سازمان نسبت به عدم اطلاع رسانی شرکت می گوید: فرض ما براین است که شرکت اطلاعات اصلاح شده را به زودی به بورس ارسال می کند، البته بورس در چنین شرایطی با رعایت دوره مشخص زمانی، گزارش عدم اطلاع رسانی شرکت ها را به نحو مقتضی پیگیری می کند.

وی افزود: در خصوص این شرکت هنوز گزارشی به اداره مربوطه ارسال نشده است. رییس نظارت بر ناشران بورس در خصوص احتمال توقف نماد معاملاتی بانک پارسیان با توجه به تاخیر در اطلاع رسانی گفت: فرض براین است که شرکت اطلاعات اصلاحی را به بورس می دهد، اما در صورتی که اطلاعات اصلاح شده درمقایسه با اطلاعات قبلی پیش بینی شده، تغییر با اهمیتی داشته باشد، در خصوص توقف نماد معاملاتی آن تصمیم گیری خواهد شد.

باوجودی که شرکت ها در آستانه ارائه گزارش شش ماهه قرار دارند، بورس در انتظار گزارش اصلاح شده بانک پارسیان است، با توجه به مقطع زمانی، به نظر می ر سد که ارائه گزارش شش ماهه، این شرکت را از ارائه گزارش عملکرد سه ماهه بی نیاز کند اما رییس نظارت بر ناشران بورسی در این خصوص می گوید: اطلاعات فارغ از مقطع زمانی باید به بورس ارسال شود تا در دسترس همگان قرار گیرد از سوی دیگر شرکت ها دچار کسری اطلاعات نشوند و قابلیت استفاده و قیاس برای تمام فعالان بورسی فراهم شود.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود