امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
05/22 1393

ایران و جهان - بیست و دو روز از آخرین مهلت شرکت ها برای ارائه گزارش عملکرد سه ماهه، می گذرد اما شرکت های بسیاری این گزارش را هنوز به بازار سرمایه ارائه نکرده اند.

به گزارش ایران و جهان در حالی که ماده 7دستورالعمل افشار اطلاعات شرکت های بورسی، شرکت ها را مکلف به ارائه اطلاعات و صورت های مالی دوره ای 3، 6 و 9ماهه حسابرسی نشده ، حداکثر 30روز پس از پایان مقاطع سه ماهه می کند و عنوان می داردکه تاخیر در افشای اطلاعات، از تخلفاتی است که موجب تذکر کتبی به ناشر و مدیران ارشد آن با درج در پرونده می شود اما با گذشت 22 روز از آخرین مهلت ارائه گزارش سه ماهه ، به نظر می رسد هنوز هم برخی شرکت ها خود را ملزم به ارسال گزارش های سه ماهه نمی دانند.

اما مشکل کجاست؟! آیا قوانین و مقرراتی که در قالب دستورالعمل افشای اطلاعات تدوین شده، برای این دست شرکت ها، آنچنان جدی تلقی نمی شود که سهامداران را از عملکرد سه ماهه شرکت ها مطلع کنند؟!و یا مشکلات داخلی سبب عدم ارائه آن است و در نهایت اینکه تکلیف مقررات و تنبیهاتی که تنها نوشته و اجرا نمی شوند، چیست؟

این در حالی است که دستورالعمل افشای اطلاعات، تکلیف شرکت های بورسی را در این خصوص مشخص کرده و تنبیهات تاخیر افشای اطلاعات را نیز تعیین کرده است .
بررسی اجمالی برخی شرکت های حاضر در تالار شیشه ای نشان می دهد که در هر صنعتی می توان شرکتی را یافت که هنوز گزارش سه ماهه نداده و از دستورالعمل فوق تخلف کرده است. این شرکت ها در صنایع مختلف دیده می شود مثلا در گروه بانکی ها بانک تجارت، هنوز در این زمینه اقدامی نکرده است . البته عدم ارائه این گزارش در سایر شرکت ها نظیر ایران تایر، پالایش نفت بندرعباس ،بیمه دانا و... نیز دیده می شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود