امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
02/6 1394

گروه تالار- بلوک گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان قرار است یکبار دیگر در بازار پایه فرابورس رونمایی شود، عرضه ای که اوایل امسال با انصراف فروشنده صورت نگرفت.

به گزارش پایگاه خبری ایران و جهان، این بار قرار است که بلوک56 درصدی سهام گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان در 29 اردیبهشت ماه در بازار پایه فرابورس عرضه شود.

این عرضه را شرکت‌های بازرگانی سام پخش به وکالت از سوی تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو و گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان انجام می دهد و در مجموع 336 میلیون سهم خود از گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان را توسط کارگزاری توسعه سرمایه دنیا عرضه خواهند کرد و پرداخت ثمن معامله به صورت یکجا و نقد انجام می‌شود. لازم به اشاره است که شركت بازرگانی سام پخش در تيرماه 1381 به ثبت رسيد و در بخش بازرگاني شروع به كار كرد و انحصاراً كالاي سامسونگ را وارد مي کند. همچنين علاوه بر واردات كالا به عنوان نماينده اصلي فروش محصولات خانگي به تمام نقاط كشور همكاري مي‌كند.

شنیده ها حاکی از آن است که تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو برای پرداخت بدهی به شرکت سام پخش، وکالت فروش این بلوک را به شرکت سام پخش داده است، هر چند که این گمانه زنی هنوز به تایید سایت خبری ایران و جهان نرسیده است.

بر اساس این گزارش، بلوک 56 درصدی این سهام در نماد "تجار" به قیمت پایه هر سهم 900 ریال و قیمت پایه کل 302 میلیارد و 400 میلیون ریال به مزایده گذاشته خواهد شد.

تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو در سال جاری 14 درصد از سهام خود در شرکت گسترش سرمايه گذاري ايرانيان را هم روی میز فروش گذاشت که در نهایت با قیمت 1150ریال توسط حقوقی خریداری شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود