امروز: سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
01/30 1394

گروه تالار- فراز و فرودهای شاخص بورس، امروز با رشد 4واحدی به پایان رسید. بازار سهام در انتظار اخبار بنیادی برای مشخص کردن روند است.

به گزارش پایگاه خبری ایران و جهان(اوج) شاخص بورس که دومین روز هفته را از 67هزار و 374 واحدی شروع کرده بود پس از فراز و نشیب در 3 ساعت و نیم به ابتدای راه بازگشت و در پله 67هزارو 378 واحدی ایستاد.

به گفته کارشناسان بازار بلاتکلیف حرکت می کند چراکه نمی تواند به تعیین روند برسد. یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است: بازار سهام در روزهای اخیر با اخبار حرکت کرده است، در شرایط کنونی هم در انتظار یک اتفاق بنیادی مهم است که بتواند روندش را مشخص کند.

به گفته وی هنوز حقوقی های بزرگ به بازار ورود نکرده اند و به نظر میرسد که آن ها نیز در انتظار مشخص شدن روند بازار هستند. این کارشناس می گوید: عرضه اولیه های شتاب زده سازمان، سرعت رشد بازار را گرفت و شائبه عدم تمایل رشد بازار را در میان سرمایه گذاران ایجاد کرده است.

وی می گوید: شرایط کنونی اقتصاد نشان می دهد که در حال حاضر تمرکز دولت بر بانک ها برای کاهش نرخ سود سپرده ها بوده سپس حرکت دادن بازار مسکن.

لازم به اشاره است که امروز بیشترین حجم و ارزش معاملات را بانک تجارت در بازار خرده فروشی در نماد وتجارت2 داشت. همچنین امروز 74 میلیون و 800 هزار سهم گسترش سرمایه تجارت ایرانیان به توسط حقوقی میان حقیقی ها تقسیم شد. حقوقی از این معامله حدود 69 میلیارد ریال نقدینگی از بازار جمع کرد. 

یک کارشناس دیگر در گفتگو با ایران و جهان گفت: در اوایل بازار امروز نشانه هایی مبنی بر حمایت از گروههای مختلف بازار به خصوص گروه‌های پیشرو مانند گروه خودرو ، بانک و پتروشیمی مشاهده شد.

نمادها و صنایعی که بیشترین ضرر و خسارت را از وضع تحریم ها متحمل شده اند قطعا با لغو تحریم ها می توانند وضعیت سودآوری خود را طی چند سال به وضعیتی نسبتا مناسب و در حد شرایط قبل از تحریم برسانند. به گفته وی واقعیتی که این روزها بیشتر خود را نمایان کرده مفهومیست بنام ترس و عدم اطمینان در مورد آینده اقتصاد و بازار سرمایه که سرنوشت اش به مذاکرات هسته ای و لغو تحریم ها گره خورده است.

ترس و عدم اطمینان در مورد آینده عاملی بود که باعث عرضه شدن صف های خرید و بعضا به صف فروش کشاندن نمادهای مورد توجه بازار شد بطوری که خریداران را مجبور به عقب نشینی و احتیاط کرد.

در ساعات میانی بازار امروز شاهد به تعادل رسیدن نسبی بازار بودیم که تا انتهای ساعات معاملات ادامه داشت و در نهایت شاخص کل را به ابتدای حرکت امروز بازگرداند.

این کارشناس با بررسی وضعیت تکنیکال شاخص می گوید: از نظر تکنیکال نزدیکترین محدوده حمایتی شاخص کل در محدوده 66 هزار و450 واحد است که در صورت از دست رفتن آن می توانیم انتظار فروش هیجانی و عرضه های نسبتا سنگین را داشته باشیم .

انتظار می رود برای فردا نیز شاهد بازاری نسبتا متعادل و با گرایش مثبت در برخی نمادها و گروههای مورد توجه بازار باشیم اما بنظر نمی رسد طی هفته جاری شاهد صف های میلیاردی و سنگین بوده و نتیجه قطعی بازی صعود یا نزول بازار در هفته آینده مشخص خواهد شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود