امروز: شنبه، 15 اردیبهشت 1403
08/10 1393

گروه تالار- انتشار نام مدیران متخلف بورسی، موضوعی که تاکنون صورت نگرفته و به نظر میرسد که به این زودی ها هم محقق نشود.

به گزارش ایران و جهان، با وجود اینکه شورای بورس برای انتشار نام مدیران متخلف، آئین نامه تکمیلی درخواست کرده است علی صالح آبادی، رئیس سازمان بورس در همین زمینه ایران و جهان می گوید: این موضوع در شورای بورس مطرح شده و شورا خواسته که آئین نامه تکمیلی آن تهیه شود اما این آئین نامه در حال تهیه بوده و هنوز نهایی نشده است.

تاکنون سازمان بورس نام مدیران متخلف را منتشر نکرده است این درحالی است که "اعلام به عموم"براساس ماده 29دستورالعمل رسیدگی به تخلفات مدیران موضوع ماده 35 دیده شده همچنین براساس بند"ز" ماده 99 قانون برنامه پنجم، سازمان بورس موظف است بانک اطلاعاتی از مدیران متخلف تشکیل دهد. اما رییس سازمان بورس،در این خصوص نظر دیگری دارد.

"علی صالح آبادی، رییس سازمان بورس پیش از این به ایران و جهان گفته بود: در قانون گفته نشده که اعلام به عموم شود اما در دستورالعمل اجرایی آمده است که می تواند به عموم هم اعلام شود.
وی ادامه می دهد: در حال حاضر در سایت سازمان موضوع تخلف، میزان آن و نام اختصاری افراد منتشر می شود اما اینکه چگونه و براساس چه ضابطه ای این اعلام عمومی باید صورت گیرد باید به تایید شورای عالی بورس برسد که در دستور کار این شورا قرار دارد و امیدواریم که تا آخر شهریور تصویب شود."

اکنون پس از گذشت بیش از یکماه از شهریور، قرار است که آئین نامه تکمیلی آن تهیه شود.

شایان ذکر است که بر اساس این دستورالعمل، هر گونه فعل یا ترک فعل اشخاص تحت نظارت که منجر به نقض قوانین و مقررات بازار سرمایه از قبیل قانون بازار اوراق بهادار، قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید به منظور تسهیل در اجرای سیاست‌های کلی اصل (44) قانون اساسی، مصوبات شورا، سازمان، یا تشکل‌های خود‌انتظام شود، تخلف محسوب و متخلف طبق این دستورالعمل و سایر مقررات مربوط، به تنبیهات مقرر محکوم می‌‌شود. کمیته رسیدگی به تخلفات، تشکل خود انتظام مربوطه، که در مورد بورس به استناد ماده 35 قانون بازار اوراق بهادار، هیات مدیره بورس مربوطه و در مورد سایر تشکل‌های خود انتظام هیات مدیره یا شورای همان تشکل خود انتظام یا کمیته‌ای است که تشکل خود انتظام برای رسیدگی به تخلفات اعضاء تعیین كرده‌ است، هیات رسیدگی به تخلفات و هیات مدیره سازمان مراجع رسیدگی به تخلفات خواهند بود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود