امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
03/15 1394

ایران و جهان - در حال حاضر بورس تهران به دلیل شرایط اقتصادی و سیاسی دچار سردرگمی شده است، اما این مقطع گذرا بوده و کسانی که دید بلند‌مدت در بازار سرمایه دارند برنده هستند.

به گزارش ایران و جهان،علی نوروزی مدیر عامل شرکت پردازش اطلاعات مالی نوآوران امین به وضعیت فعلی بورس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روند حرکتی بورس به اتفاقات سیاسی و اقتصادی آتی وابسته شده و عوامل مختلف چنان زیاد شده است که هنوز شرکت‌های بورسی نتوانستند خود را پیدا کنند.

وی افزود: تغییر و تحولات بورس، تغییرات قوانین و شرایطی که در اقتصاد به وجود آمده است باعث شده تا بازار سرمایه و سهامداران دچار سردرگمی شده و خود را برای آینده آماده کنند.

مدیر عامل شرکت پردازش اطلاعات مالی نوآوران امین با بیان این‌که در شرایط فعلی بازار به سمت منطق حرکت می‌کند، ادامه داد: بازار سرمایه به زودی از شرایط فعلی خارج شده و کسانی که نگرش بلندمدت دارند از این بازار سود کسب می‌کنند، زیرا بازدهی بازار سرمایه در بلند‌مدت بهتر بوده و کسانی که با این دید وارد بازار می‌شوند برنده نهایی هستند.

نوروزی با بیان این‌که بازار‌های پولی و مالی از عوامل و متغیر‌های سیاسی تاثیر می‌پذیرد، به ایسنا خاطر نشان کرد: مهم‌ترین محرکی که در شرایط فعلی باعث رشد بورس می‌شود تعیین تکلیف شدن مذاکرات هسته‌ای که چه به صورت مثبت و چه منفی است زیرا حالت خنثی بدترین حالت برای بازار سرمایه است. به همین دلیل تعیین تکلیف مذاکرات هسته‌ای در روند حرکتی بورس موثر است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر مدتی طول می‌کشد تا دولت جدید سیاست‌های کلان خود را به درجه ثبات برساند که این زمان نیز باید طی شود تا اقتصاد به ثبات برسد.

این فعال بازار سرمایه با بیان این‌که سهامداران در وضعیت فعلی دچار تردید شده‌اند، تصریح کرد: در شرایط فعلی نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از وضعیت آینده بازار ارائه داد، اما می‌توان امیدوار بود که با ثبات اقتصادی و سیاسی بازار سرمایه در بلندمدت، عملکرد بهتری خواهد داشت.

نوروزی در ادامه به تاثیر تغییرات ایجاد شده در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: افزایش دامنه نوسان و کاهش حجم مبنا و نیز انتشار مستقیم اطلاعات ناشران قطعا تاثیر مثبتی در روند بورس دارد، زیرا بازار سرمایه مبتنی بر اقتصاد آزاد بوده و هرچقدر به سمت آزاد‌شدن تمام محدودیت‌هایی که در گذشته وجود داشت برود، در این بازار تاثیر بهتری دارد.

به گفته مدیر عامل شرکت پردازش اطلاعات مالی نوآوران امین با افزایش دامنه نوسان و نیز انتشار مستقیم اطلاعات تحلیلگری در بازار افزایش پیدا کرده و کسانی که به اطلاعات نهانی دسترسی داشتند دیگر نمی‌توانند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. لذا شفافیت در بازار افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که این قواعد تاثیر خود را در بلندمدت می‌گذارد، اظهار کرد: تغییر قاعده بازی بورس باید در زمانی اتفاق بیفتد که عرضه و تقاضا در بازار کاهش یافته است. لذا می‌توان در این زمان بسیاری از قوانین را پیاده کرد و بورس را برای روزهای رونق آماده کرد، لذا اکنون فرصت مناسبی است که ایده‌هایی که باعث آزاد‌شدن بازار سرمایه می‌شود پیاده کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود