امروز: جمعه، 14 اردیبهشت 1403
08/8 1395


گروه سایبان - مدیران ایرانی چقدر حاضرند برای دریافت جایزه هزینه کنند؟ 

به گزارش پایگاه خبری رازپول، بیمه معلم به تازگی در کاتال تلگرامی خود اعلام کرده است که محمد ابراهیم تحسیری مدیرعامل بیمه معلم از برایان تریسی لوح تقدیر بین المللی دریافت کرده است و این لوح بین المللی به واسطه خدمات استثنایی تحسیری در کسب وکار و کارآفرینی در صنعت بیمه به وی اعطا شده است.

این جایزه که در همایش بین المللی برنامه ریزی ریسک به مدیرعامل این شرکت اهداشد در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به همت شرکت «همایش فرازان» برگزار شده است که این شرکت یدطولایی در برگزاری این دست همایش ها دارد.

اما لوح تقدیر برایان تریسی در حالی به بیمه معلم اهدا می شود که لوگوی این شرکت در بنرهای متعدد و در فضاهای تبلیغاتی این همایش منتشر شده و غرفه بیمه معلم در این همایش نیز دایر بوده و طبق کنداکتور برنامه ساعت 9 صبح روز جمعه نماینده بیمه معلم در همایش سخنرانی داشته است.

از نحوه مشارکت و شرکت بیمه معلم در این همایش این طور برمی آید که این شرکت از جمله اسپانسرهای این همایش بوده است.این در حالی است که تعرفه اسپانسری در این همایش به این شکل از 75 میلیون تومان شروع و به 105 میلیون تومان ختم می شود. البته این که برایان تریسی آمریکایی چگونه به چنین اعتباری در کشور ایران رسیده که می تواند گواهی کسب و کار و کارآفرینی به یک مدیر ایرانی بدهد خود پرسشی جدا است ؟و اصولا معیارها و مبانی تحقیقاتی چنین جایزه ای توسط چه نهاد و سازمان علمی در ایران مورد تائید بوده و یا آن ارزشها در کجا منتشر شده است ؟

حضور بیمه معلم برای دومین سال پیاپی در همایشی که عنوان برایان تریسی امریکایی را یدک می کشد در کنار اخبار و حاشیه های خبری صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان عامل پیوند این هلدینگ به نظر خبر مثبتی است اما دریافت لوح تقدیر مدیرعامل از همایشی که کاملا بر پایه رفتارهای مالی و اسپانسرینگ برگزار می شود،حتما دارای پاسخ های متقن ومنطقی برای سهام داران است. بررسی صورتهای مالی بیمه معلم نشان می دهد که هزینه های عمومی و اداری بیمه معلم در سال 94 بالغ بر 59درصد رشد داشته است در حالی که حق بیمه صادره این شرکت با رشد 22 درصدی همراه بوده است.

20درصد از سهام این شرکت در اختیار ساختمانی معلم، 20درصد در اختیار بازرسی مهندسی ایران،20درصد در اختیار کشتیرانی،20درصد در اختیار بانک سرمایه و 9.25 درصد در اختیار شرکت کشتیرانی اقیانوس خروشان کیش است و سرمایه 100 میلیارد تومانی این شرکت که از سال 1373 تاسیس شده و از سال 1386 تغییر نام داده است نتوانسته به استاندارهای مصوبه هیات وزیران در خصوص افزایش سرمایه شرکت های بیمه به 250 میلیارد تومان نزدیک شود.

در گزارشات مالی مربوط به عملکرد 94 از این شرکت می خوانیم که تکالیف مجمع قبلی ذر خصوص مطالبات حقوقی و سنواتی، قراردادهای مشارکت معوق در باکو، مطالبات از آموزش و پرورش، وضعیت مالیاتی و رعایت کامل قوانین و مقررات بیمه ای از جمله مواردی است که در کارنامه تحسیری نشسته است.

این شرکت در سال گذشته بالغ بر 7 هزارو 404 میلیارد ریال حق بیمه صادر کرده است در حالی که 2 هزارو 980 میلیون ریال مطالبات از نمایندگان و بیمه گذاران و 459 میلیارد ریال اسناد دریافتنی یعنی حساب های باز دارد .
بیمه معلم در حالی به افزایش دریافت ارزش های سازمانی از این دست همت گمارده است که امسال بالغ بر 15 میلیون دانش آموز را با حق بیمه 7500 تومان بیمه کرده است. مسلما صرف بودجه تبلیغاتی از این دست در راه هایی همچون مدرسه سازی که امروز بسیاری از سازمان ها در راه آن قدم بر می دارند و یا ارائه تخفیف به بیمه های دانش آموزی که دارای ضریب خسارت چندانی نیست ارزشمندتر از حضور در همایش های این چنین است .
سوال اصلی اینکه صرف بودجه سازمانی در مسیرهای این چنین آیا با چشم اندازهای سهام داران در مسیر راه اندازی و پیشرفت شرکت مطابقت دارد؟

تشریح اهداف استراتژیک شرکت بیمه معلم در همایشی که مخاطبان آن صرف دریافت جایزه از برایان تریسی گرد هم جمع شده اند چه ارزش افزوده ای برای بیمه معلم،سهام دارن و ذی نفعان این شرکت دارد؟
آیا صرف بودجه یک شرکت برای دریافت جوایزی که مدیرعامل را مخاطب قرار می دهد برای سهام داران منطقی است؟
البته بیمه معلم علاقه بسیاری به این دست از همایش ها دارد و پیش از این نیز جایزه بهترین رهبر کسب و کار 2015 را نیز دریافت کرده است.

دریافت جوایز از این دست تنها منحصر به بیمه معلم نیست .دریافت جایزه در قبال اسپانسری همایش ها و سمینارها به عنوان آفت به جان بدنه مدیریتی کشور افتاده است و هرروز شاهد برگزاری سمینارها و همایش ها با اسپانسری شرکت های بزرگ در قبال حمایت های مالی هستیم . بدتر از آن انعکاس و بازتاب رویدادهای این همایش ها است که از آن به عنوان مایه مباهات سازمان ها یاد می شود،گو اینکه مدیران بدون هیچ دخل و تصرفی این جوایز را دریافت کرده اند در حالی که پیش پیش هزینه جایزه ها را داده اند.

به هر حال رشد همایش و سمینارهای پولکی از ارزش و اعتبار برخی از سمینارهای معتبر کاسته است و مهمتر از همه اینکه بیمه معلم که در شرایط سخت تحریم ها استوار ایستاده بود و به حمایت از صنایع داخلی می پرداخت پس از تحریم ها نیازی به جوایز امریکایی ندارد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود