امروز: جمعه، 14 اردیبهشت 1403
03/25 1393

ایران و جهان - شرکت های بیمه قابلیت نشان دادن سودهای واهی دارند و نظارت بیمه مرکزی در این بخش ضروری است .
به گزارش ایران و جهان ، مجید بنویدی قائم مقام مدیر عامل بیمه معلم در پاسخ به این پرسش که در آستامه مجمع گزارشی از وضعیت بیمه معلم ارائه دهید می گوید : وضع بیمه معلم مطلوب است و توانسته سود و رشد مناسبی را ارائه کند .

وی با بیان اینکه بخشی اززیان های گذشته را جبران کردیم می گوید:شرکت در وضیعت مناسبی قرار دارد و قراردادهای مطلوبی برای سال جاری منعقد شده است.
بنویدی با اشاره به قرارداد جدید با آموزش و پرورش داشته می گوید که پراکندگی شعب بیمه معلم کامل شده و نسبتا در سراسر کشور شعبه دایر شده است.
قائم مقام بیمه معلم با اشاره به اینکه سود سال مالی منتهی به اسفند 92 بالغ بر 20 میلیارد تومان بوده است گفت :سود هر سهم بالغ بر 200 ریال خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که بحث توانگری مالی بیمه معلم در بیمه مرکزی به کجا رسید می گوید که با توجه به افزایش سرمایه شرکت این مشکل مرتفع شد و به سطح مناسبی رسیده است و در سطح یک قرار گرفته است .
بنویدی در پاسخ به پرسش دیگر ایران و جهان مبنی بر بازنگری سود شرکت های بیمه بنابر اعلام بیمه مرکزی می گوید : اصولا سود شرکت های بیمه از محل بیمه گری به دست نمی آید و سرمایه گذاری حق بیمه ها بنابر اصول و مقررات است که منجر به سود می شود .به گفته تصور این امر که عملیات بیمه ای سود بالایی داردتصور باطلی است .

وی ادامه داد : حساسیت بیمه مرکزی در این زمینه بسیار قابل درک و به جا است چراکه شرکت های بیمه این قابلیت را دارد که سود غیر واقعی نشان دهند .
وی این نکته را اضافه کرد که صورت های مالی شرکت های بیمه به دلیل مهارت حسابرسان بسیار دقیق و شفاف است اما حساسیت بیمه مرکزی در این زمینه نیز درست است چراکه بیمه مرکزی حافظ منافع بیمه گذاران است و دقت دارد که شرکت های بیمه با وضعیت پایدار مالی بتوانند خسارت ها را پرداخت کنند.

بنویدی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص زمزمه های اخیر افزایش غیر منطقی شخص ثالث می گوید : شرکت های بیمه هم اکنون 7 درصد زیر افزایش قیمت دیه عمل می کنند و این در حالی است که دیه توسط بیمه ها افزایش نیافته است .به گفته وی در حالی که دیه رشد 31 درصدی داشت بیمه ها تنها 24 درصد رشد را در این بخش تجربه کردند که با توجه با نرخ رشد شرکت ها 7درصد منفی هستند و این مسئله شرکت های بیمه را در آینده با مخاطرات مواجه می کند .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود