امروز: سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
08/19 1393

ایران و جهان - از اسفند ماه سال گذشته در این بانک به عنوان مدیر عامل منصوب شده و امضایش در ذیل گزارش عملکرد هیات مدیره به مجمع بانک دیده می شود اما گویا روز گذشته از صندلی مدیریت عاملی این بانک کنار گذاشته شده است .
به گزارش ایران و جهان یک مقام آگاه در بانک مرکزی در گفت و گو با خبرنگار ما در حالی برکناری درخشنده از مدیر عاملی بانک سرمایه و سرپرستی شهاب الدین غندالی را تائید می کند که احتمال می رود بانک مرکزی به مسئله سرپرستی این بانک نیز ورود کند . شهاب الدین غندالی که مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان بود به نمایندگی از صندوق به عنوان یکی از سهام داران به بانک ورود کرده و قرار است از امروز ساعت 2 بعد از ظهر سرپرست بانک شود .
گزارش های رسمی از وضعیت بانک سرمایه در شش ماهه ابتدای سال جاری حکایت از آن دارد که این بانک بالغ بر ۳۵,۱۱۱,۹۷۴ میلیون ریال بدهی به بانکها و موسسات اعتباری دارد .
همچنین بدهی این بانک به بانک ها و موسسات اعتباری تا تیرماه سال جاری بالغ بر 9687.2 میلیون ریال بوده است . اما صندوق ذخیره فرهنگیان که به واسطه شرکت های زیر مجموعه اش در این بانک سهام دارد مدیریت فعلی بانک را به دست گرفته است.

جدول زیر ترکیب سهام داران بانک سرمایه را نشان می دهد : اما روند بانک در روزهای گذشته چندان مطلوب نبود تا جایی که هیات انتظامی بانک ها در خصوص مدیران سابق این بانک نیز حکمی را صادر کرده بود .

به هر حال غندالی مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان که به عنوان سرپرست بانک سرمایه انتخاب شده است درخصوص برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان برای ارتقای بانک سرمایه به دنیای اقتصاد گفت: امیدواریم با رفع مشکل سهامداری بانک سرمایه و تمرکز مدیریت این بانک در صندوق ذخیره فرهنگیان، این بانک به جایگاه واقعی خود دست یابد.
 وی با برشمردن قابلیت‌های مجموعه فرهنگیان برای بانک سرمایه گفت: ما اگر تنها بتوانیم شعب را گسترش دهیم و حساب‌های فرهنگیان را متمرکز کنیم، گردش مالی این بانک متمرکز خواهد شد.

شایان ذکر است که احمددرخشنده، ششمین مدیرعامل بانک سرمایه بود که از اسفندماه سال گذشته سکان مدیریت این بانک را در دست داشت. وی پیش از بانک سرمایه، مدیرعامل بانک شهر بوده است. هدایتی اولین مدیر‌عامل بانک سرمایه بود و به‌ترتیب پس از او حسینی‌هاشمی، ابوالحسنی، حاجی‌زاده و علی بخشایش، مدیریت این بانک خصوصی را برعهده داشتند. بانک سرمایه به‌عنوان ششمین بانک خصوصی کشور در حال حاضر 150 شعبه دارد.

لازم به ذکر است که ارسلان فتحی پور چندی پیش اعلام کرده که طرح تحقیق و تفحص از بانک سرمایه در کمیسیون اقتصاد تصویب شده و این طرح به دلیل تخلفات گسترده در این بانک در کمیسیون اقتصادی به تصویب رسیده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی در تشریح تخلفات این بانک گفته است بانک سرمایه تسهیلات بدون ضمانت به افراد مسئله داری مانند بابک زنجانی داده است و از آن ها هیچ ضمانت و یا چکی در یافت نکرده است.
 همچنین علاوه بر این،بانک سرمایه اعتباراتی را در اختیار فردی برای تاسیس بانک بدون دریافت هرگونه تضمینی قرار داده بود که با پیگیری ها خوشبختانه این اعتبار به سیستم بانکی بازگشت اما تخلف هنوز پابرجاست.


بیمه معلم
اما صندوق به واسطه شركت ساختماني معلم و شركت سرمايه گذاري فرهنگيان در بیمه معلم نیز قدرت دارد و در روزهای اخیر به مدیریت این شرکت نیز ورود کرده و آن را با دقت بیشتری پیگیری می کند . این صندوق به عنوان یکی از سهام داران غیر مستقیم بیمه معلم نیز چندی پیش تحولاتی را در این شرکت به وجود آورد و با وجود شایعاتی مبنی بر کناره گیری تحسیری از مدیرعاملی بیمه معلم ،در روزهای گذشته مجید بنویدی قائم مقام این شرکت را کنار گذاشته است .بنویدی در سال های اخیر یکی از مهره های اثر گذار در بیمه معلم بوده است که برای توانگری مالی این شرکت و بحث بیمه های کشتی تلاش های زیادی داشته است .وی هم اکنون مشاور بیمه معلم است .
هرچند که زمزمه جدایی تحسیری مدیرعامل فعلی شرکت نیز در ماه های گذشته بسیار قوی بود اما گویا تحسیری فعلا با سهامداران به توافق رسیده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود