امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
08/17 1394

ایران و جهان - بیمه توسعه در حالی فراخوان برگزاری مجمع برای تعیین هیات مدیره  را اعلام کرده که در آمارهای منتشره از سوی نهاد ناظر نام این شرکت به عنوان شرکتی فعال دیده نمی شود .

به گزارش ایران و جهان، بیمه توسعه اخیرا به منظور تعیین اعضای هیات مدیره سهام داران خود را به جلسه ای فرا خوانده است . این شرکت در 20 آبان ماه قرار است در مجمعی فوق العاده در خصوص اعضای هیات مدیره خود تصمیم گیری کند . 
اعضای هیات مدیره فعلی مورد تائید بیمه مرکزی این شرکت را سعيد افشاري با عنوان مديرعامل، خليل خليل زاده به عنوان رئيس هيئت مديره و به نمایندگی از موسسه اعتباري توسعه ، پدرام خليل‌زاده به عنوان نايب رئيس هيئت مديره ، شرکت های شادان شهر باختر با نمايندگي قدرت اله اسدي به عنوان عضو هیات مدیره ، شركت گسترش انفورماتيك ايرانيان با نمايندگي پدرام خليل‌زاده ، سرمايه گذاري توسعه و ساختماني برج آوران با نمايندگي احمد دارابي و شركت بازرگاني تجارت نوين عالي با نمايندگي سعيد افشاري به عنوان اعضای هیات مدیره تشکیل می دهند . البته شركت طرح و توسعه ابنيه پايدار با نمايندگي سيد بهمن سيد زارع و شركت بهكار ساختمان آسيا به عنوان اعضا علي البدل هيئت مديره هستند. 

بیمه توسعه در حالی برگزاری مجمع با موضوع تعیین اعضای هیات مدیره را در دست اقدام دارد که بیمه مرکزی آماری از عملکرد این شرکت در گزارشهای مقطعی صنعت بیمه اعلام نمی کند و عملا نام این شرکت را از فهرست شرکت های فعال حذف کرده است . بنابراین باچنین اطلاعیه ای طرح چند پرسش اساسی خالی از لطف نیست .
گزینه اول اینکه اگر شرکت بیمه توسعه فعال است چرا از آمارهای بیمه مرکزی کنار گذاشته شده است ؟
اگر این شرکت فعالیت دارد چرا آماری از عملکرد شرکت در سال مالی گذشته منتشر نشده است ؟ و تکلیف صورت های مالی این شرکت در دوره های گذشته چیست ؟در کنار این موضوع تکلیف سهام داران خرد به کجا خواهد رسید ؟
آیا سهام داران قبلی قرار است دوباره در راس شرکت قرارگیرند؟ و یا قرار است چرخشی در اعضای هیات مدیره صورت گیرد ؟
آیا زمزمه بازگشت بیمه توسعه به چرخه فعالیت صنعت با حضور در چند رشته محدود که پیش از این شنیده شد با چنین اطلاعیه ای قوت می گیرد ؟
آیا بیمه توسعه می تواند با پاسخ گویی به تعهدات پیش از این و افزایش سرمایه خود را احیا کند؟
پیش از این معاون نظارتی بیمه مرکزی اعلام کرده بود که شرکت حدود 900 میلیارد تومان تعهد دارد که سهام داران این شرکت با تزریق دارایی های خود به شرکت سعی دارند تا به تعهدات ایجاد شده پاسخ گو باشند .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود