امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
11/27 1394

ایران و جهان - ماده 4 آیین نامه 90 شورای عالی بیمه اذعان می کند که انتصاب افراد به سمت كاركنان كليدي قبل از صدور تاييديه ممنوع است ،این در حالی است که بیمه حافظ قبل از کسب تائیدیه صلاحیت اعضای هیات مدیره خود را معرفی کرده است .

به گزارش ایران و جهان ، بیمه حافظ در حالی به استناد مصوبه مجمع عمومی عادی اعضای هیات مدیره خود را معرفی کرده که برخی از این اعضا شخصیت های حقیقی هستند که باید صلاحیتشان بر اساس آیین نامه 90 به تایید بیمه مرکی برسد .
بر این اساس بیمه حافظ، مهران ارژنگ مفرد،محمد علي آستانه،احمد دشتي،سيدعباس نوربخش و شرکت پترو ماد سبز کيش را به استناد جلسه هیات مدیره به عنوان مدیر عامل معرفی کرده است که به غیر از ارژنگ مفرد تمامی افراد عضو غیر موظف هیات مدیره هستند .
آیین نامه 40 در تبصره ۱ ماده ۱۱ اذعان دارد که تبصره ۱- درصورتي كه مدرك كارشناسي افراد موضوع اين ماده در رشته هاي غير مرتبط باشد به شرط آنكه واجد ساير شرايط لازم بوده و حداقل پنج سال تجربه موثر مديريتي داشته باشند بيمه مركزي مي‌تواند به تشخيص خود با عضويت آنها در هيئت مديره و يا انتصاب آنها به عنوان مديرعامل و قائم مقام مديرعامل موافقت نمايد. در هرصورت حداقل سه پنجم تعداد اعضاي هيئت مديره هر مؤسسه بيمه بايد داراي مدرك مرتبط باشند.
تبصره ۴همین ماده اذعان می کند در صورتي كه شخص يا اشخاص حقوقي، عضو هيئت مديره مؤسسه بيمه باشند بايد حداقل سه دوره مالي سابقه فعاليت داشته باشند.
در تبصره ۵ نیز آمده است تعداد اعضاي هيئت مديره بايد حداقل پنج نفر بعلاوه دو نفر علي‌البدل باشد و همواره حداقل سه پنجم اعضاي اصلي موظف باشند که همان طور که قابل مشادهده است این نسبت در هیات مدیره جدید رعایت نشده است .
در همین راستا ماده 4 آیین نامه 90 نیز اذعان می کند که انتصاب افراد به سمت كاركنان كليدي قبل از صدور تاييديه ممنوع است و مؤسسه بيمه موظف است قبل از انتصاب، صلاحيت حرفه اي آنها را به تاييد بيمه مركزي برساند.
بر این اساس بیمه حافظ بدون اخذ تائیدیه صلاحیت از بیمه مرکزی اعضای جدید هیات مدیره خود را معرفی کرده است .
در سایت بیمه مرکزی همچنان نام حسين سليمي به عنوان رئيس هيئت مديره؛مهران ارژنگ مفرد به عنوان نايب رئيس هيئت مديره،سيد محسن فاضليان،مهدي تبيان،شركت آروشا پارس با نمايندگي محمد تائبي، بهعنوان اعضای اصلی و بهزاد هاشمي و محسن صيقلي به عنوان اعضای علی البدل شناخته می شوند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود