امروز: پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
09/24 1394

ایران و جهان - عضویت 7 شرکت خصوصی در هیات مدیره بیمه توسعه برای دوسال آینده نهایی شد ،اما پشت این شرکت ها چه کسانی ایستاده اند؟

به گزارش ایران و جهان بیمه توسعه در آخرین مجمع برگزار شده اعضای جدید هیات مدیره خود را برای دوسال آینده انتخاب کرده است . بر این اساس شرکت اعتباري توسعه ، شادان شهر باختر، گسترش انفورماتيک ايرانيان، سرمايه گذاري توسعه و ساختماني برج آوران، تجارت نوين عالي، پي خريد نوين آريا و انبوه سازان خاورنوين اعضای جدید هیات مدیره را تشکیل می دهند .
البته این ترکیب تقریبا از دوره قبل دست نخورده است و فقط شرکت های بهکار ساختمان آسيا و طرح و توسعه ابنيه پايدار جای خود را به شرکت های پي خريد نوين آريا و انبوه سازان خاورنوين داده اند .
در موسسه توسعه نیز خلیل خلیل زاده مسئولیت ریاست هیات مدیره را بر عهده دارد .
مدیرعامل پی خرید نوین آریا محسن پارسارخ است و البته نامبرده در شرکت انبوه سازان خاور دور نیز رئیس هیات مدیره است .
 در شرکت تجارت نوین عالی نیز پژمان خلیل زاده ریاست هیات مدیره را بر عهده دارد و در شرکت برج آوران نیز خلیل خلیل زاده و بیمه توسعه از شهریور امسال برای عضویت در هیات مدیره انتخاب شده اند . این شرکت اعضای هیات مدیره دیگری نیز دارد .

اما در گسترش انفورماتيک ايرانيان وضعیت چگونه است ؟ در این شرکت نیز محسن پارسارخ به استناد مصوبه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده مرداد ماه امسال از طرف موسسه حساب رسی اصلاح گستران امین به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شده است . بیمه توسعه و موسسه توسعه نیز از اعضای هیات مدیره این شرکت هستند. و به این ترتیب است که اعضای هیات مدیره بیمه توسعه برای دو سال آینده انتخاب شده اند.


اما شرکتی که پروانه فعالیتش معلق شده است به تازگی اعلام کرده است که انتصابی هم داشته و علي شعباني از مديران اسبق بيمه ايران و از فعالان مطرح و شناخته شده بيمه هاي اتومبيل، به بيمه توسعه پيوسته است.این شرکت در سایت خود می نویسد که علي شعباني از مديران اسبق بيمه ايران و از فعالان مطرح و شناخته شده بيمه هاي اتومبيل، به بيمه توسعه پيوست. وي كه بيش از 25 سال در زمينه بيمه هاي اتومبيل فعاليت دارد هم اكنون براي مديريت و گسترش بيمه هاي اتومبيل بيمه توسعه فعاليت خود را در اين شركت آغاز کرده است!

شعباني كه از مديران سابق و با تجربه بيمه هاي اتومبيل بيمه ايران بوده هم اكنون به عنوان رئيس هيئت مديره ساپ 20 و سرپرست مديريت بيمه هاي اتومبيل بيمه توسعه، همكاري خود با اين شركت را آغاز نموده است.
وی قرار است که در احياي شوراي رسيدگي به خسارات بيمه هاي اتومبيل وتشكيل اين شورا در كليه ايام هفته تا به روز رساني پرداخت خسارت هاي بيمه توسعه ،همكاري مستمر با مسئولين و كارشناسان پروژه رسيدگي به خسارت هاي بيمه توسعه در بيمه ايران جهت تسريع در پرداخت خسارتها ،تلاش در جمع آوري پرونده هاي خسارتي شركت و طرح آنها در شوراي رسيدگي به خسارت و برنامه ريزي براي آموزش تخصصي فرآيند صدور بيمه نامه و پرداخت خسارت به این شرکت کمک کند.

بر این اساس و با توجه به مصاحبه مدیرعامل این شرکت در روز بیمه و توسعه و عزم شرکت در پرداخت خسارت ها همان طور که ایران و جهان چندی پیش گمانه زنی کرده بود،به نظر می رسد که این شرکت قرار است که دوباره احیا شود.

هرچند که امین در مصاحبه اخیر خود با اصحاب رسانه اذعان کرد که روند پاسخ گویی به پرونده های بیمه توسعه پیش بینی می شود که تا سالهای 95 و 96 ادامه داشته باشد اما با به روز رسانی وضعیت خسارت ها آیا منعی برای فعالیت بیمه توسعه وجود دارد ؟

اما در اطلاعيه شماره ۱۲ بيمه ايران درخصوص تسويه خسارت زيان ديدگان بيمه توسعه آمده است که شركت سهامي بيمه ايران درخصوص تسويه خسارت زيان ديدگان غرامت فوت و جرح حوادث رانندگي بيمه نامه هاي صادره شركت بيمه توسعه از طريق شعب بانك ملت اطلاعات جدیدی ارائه کرده است . پيرو اطلاعيه هاي شماره 6 ،7 ،9 ،10و11درراستاي تسريع در پرداخت و كسب حداكثر رضايت زيان ديدگان محترم حوادث رانندگي شركت بيمه توسعه در حداقل زمان ممكن مجدداً به اطلاع مي رساند از تاريخ 28/12/1393 فرآيند پرداخت صرفاً از طريق شعب بانك ملت سراسر كشور صورت مي پذيرد، لذا ضروري است 393 نفر از زيان ديدگان محترم حوادث رانندگي بيمه نامه هاي صادره شركت بيمه توسعه به شرح فايل پيوس كه داراي چك موسسه اعتباري توسعه هستند از تاريخ 18/09/1394 با در دست داشتن كارت ملي و لاشه چك، بدون هرگونه افتتاح حساب به شعب بانك ملت در محل سكونت خويش مراجعه، و پس از تحويل چك نسبت به دريافت مطالبات خويش اقدام نمايند.


اما بیمه توسعه و وضعیت آن یکی از محورهای تحقیق و تفحص از صنعت بیمه بود. هنوز هم به طور واضح و مشخص معلوم نیست که این شرکت ورشکسته است ؟ امکان رفع تعلیق ها وجود دارد؟ویا شرکت فقط به منظور پاسخ گویی به مشکلات و مسائل مردم سرپا باقی مانده است ؟

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود