امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
08/18 1394

در حالی که پیش از این ایران و جهان از معرفی ضرابیه به بیمه مرکزی به عنوان مدیرعامل بیمه سامان خبر داده بود یک مقام آگاه به خبرنگارما گفت که صلاحیت وی به تائید بیمه مرکزی رسیده است و وی بالاخره مدیرعامل بیمه سامان شد.
به گزارش ایران و جهان ، بیمه سامان که از چندی پیش در پی جابه جایی در کرسی مدیریت عاملی است بالاخره موفق شد تائیدیه صلاحیت احمدرضا ضرابیه را به عنوان مدیرعامل دریافت کند . یک مقام آگاه در گفت و گو با ایران و جهان ضمن تائید این مسئله اعلام کرد که البته علي ضيايي اردكاني که تا پیش از این مدیرعامل این شرکت بود به عضویت هیات مدیره درآمده است .
لازم به اشاره است که ریاست هیات مدیره این شرکت را نیز محمد ضرابيه به نمایندگی از شرکت توسعه سرمایه گذاری سامان ،که پدر احمدرضا است بر عهده دارد .در ترکیب هیات مدیره این شرکت نام احمد مجتهد به عنوان نايب رئيس هيئت مديره و به نمایندگی از بانک سامان ،شركت سرمايه گذاري مس سرچشمه با نمايندگي علي ارجمندي و شركت توسعه سرمايه گذاري سامان با نمايندگي احمد رضا ضرابيه دیده می شود .
اعضا علي البدل هيئت مديره را شركت سهامي خاص ايران و غرب با نمايندگي محمود عبداللهي نمين و شركت خدماتي بازرگاني هزار كرمان با نمايندگي علي غضنفري مقدم تشکیل می دهند .
شركت بيمه سامان در تاریخ 28/بهمن/1383 به منظور ارائه خدمات بیمه های بازرگانی در رشته بيمه‌هاي اموال، مسئوليت و اشخاص با سرمايه 200 ميليارد ريالي منقسم به 200 ميليون سهم با ارزش اسمي يك هزار ريالي در سازمان ثبت شرکتها با شماره ثبت 241059 ثبت شد و در تاریخ 11/اسفند/1383 مجوز فعاليت خود را در رشته های زندگی ، غیر زندگی و بیمه های اتكايي از بيمه مركزي دریافت نمود و به عنوان ششمين عضو گروه مالی سامان فعاليت خود را آغاز کرد.
بانك سامان، شركت سرمايه‌گذاري بانك سامان، شركت سرمايه‌گذاري مس سرچشمه ، صندوق بازنشستگي شركت ملي صنايع مس ايران و مؤسسه صندوق حمايت و بازنشستگي كاركنان فولاد به همراه جمعي از اشخاص حقيقي و حقوقي با سوابق طولاني در صنايع مالي و توليدي اعضاي هيأت مؤسس شركت بيمه سامان را تشكيل مي‌دهند.
بنيانگذاران و مديران اين شرکت سالهاست که از دست ‌اندرکاران با تجربه صنعت بيمه مي‌باشند که با يک چنين متاع ارزشمندي قدم در اين راه گذاشته‌اند و امروزه تجربه آنان در سايه بيمه سامان تبلور يافته است.

سرمایه فعلی شرکت طی مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ آذر 1391، به مبلغ 400,000,000,000 ريال افزایش یافت. البته این شرکت در 28 همین ماه در خصوص افزایش سرمایه در مجمع تصمیمات جدیدی خواهد گرفت .
در جدیدترین اطلاعات مالی این شرکت آمده است که بیمه سامان در بخش سرمایه گذاری ها در معاملات سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بازارهای بورس و فرابورس با 5 میلیارد و 429 میلیون تومان زیان و در تغییر ارزش سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بازارهای بورس و فرابورس با 4 میلیاردو 153 میلیون تومان زیان مواجه است . البته در نهایت درآمد حاصل از سرمایه گذاری های شرکت به یک میلیارد و 608 میلیون تومان می رسد که البته بخش قابل توجهی را سود سپرده های بانکی کوتاه مدت تشکیل می دهد .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود